וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק למתנחלים: לשמור על איפוק אחרי הפיגוע

פנחס וולף ויהושע בריינר

1.9.2010 / 12:00

שר הביטחון סייר בחטיבה המרחבית יהודה וקרא למתנחלים "לגלות שיקול דעת, אחריות ויכולת עמידה" אחרי הפיגוע סמוך לקריית ארבע. הוא גם שלח תנחומים למשפחות ארבעת הנרצחים והבהיר כי צה"ל יפעל ללכוד את האחראים לפיגוע

גדעון צנטנר

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

שר הביטחון אהוד ברק התייחס הבוקר (רביעי) לפיגוע הירי שאירע אמש סמוך לקריית ארבע וגבה את חייהם של ארבעה ישראלים. לאחר ביקור שערך בחטיבה המרחבית יהודה אמר ברק: "אנחנו אחרי פיגוע קשה וכואב מאוד, ואני רוצה מכאן להעביר את ניחומינו למשפחות והשתתפותנו באבל של בית חגי ושל המדינה כולה". לדבריו, "צה"ל יעשה את כל מה שניתן כדי להביא במהירות את המבצעים על עונשם למנוע את האפשרות שזה יתפתח לגל של פיגועים - למנוע את הכוונה של מבצעי הפיגועים לשבש את רקמת היחסים והשקט היחסי שנוצר בשנים האחרונות באזור ואולי גם כוונה לפגוע בפתיחה של השיחות".

ברק גם קרא למתנחלים לשמור על איפוק. "בתוך כל הכאב והאבל אני קורא להתיישבות, לראשי ההתיישבות ולראשי בית חגי לגלות שיקול דעת, אחריות ויכולת עמידה. אנחנו בתוך מאבק ארוך על זכותנו להגיע לחיים של ביטחון ושלום והסכם עם השכנים", הוא אמר. "אני רוצה לחזור ולהביע את הערכתי העמוקה למאמצים האדירים שנעשים על ידי צה"ל וכוחות הביטחון כדי להבטיח בתוך תנאים קשים וסבוכים מאוד מבחינה מבצעית, את השלום ואת הביטחון של תושבים. הפעם לא הצלחנו בדבר הזה, ואנחנו קוברים בכאב ארבעה אזרחים. אני מקווה שנצליח יותר בהמשך".

בפיגוע אתמול שאירע בצומת בני נעים בכביש 60, נרצחו בני הזוג יצחק (47) וטלי (45) איימס, ושני בני אדם נוספים שהם הסיעו ברכבם, כוכבה אבן חיים (37) ואבישי שינדלר (24).

מוקדם יותר התייחס גם נשיא המדינה שמעון פרס לפיגוע. במהלך ביקור בבית הספר זלמן ארן בירושלים לרגל פתיחת שנת הלימודים הביע הנשיא את השתתפותו בצער המשפחות שיקיריהן נרצחו ואמר: "אנו יודעים שהם נאבקו למען מטרה רצויה בעיניהם ובעינינו וגם שאפו לשלום". פרס הוסיף כי הטרוריסטים לא יצליחו וכי "הם אסון לעמם וסכנה לעמנו. ישראל לא תישא ותיתן עם טרוריסטים, אלא עם מי ששולל את הטרור ורוצה שלום".

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני הגיבה אף היא בעקבות הפיגוע. במהלך ביקור בבית הספר "שבח מופת" בתל אביב אמרה לבני: "הפיגוע הרצחני מעיד על חוסר האנושיות של הרוצחים אולם הוא נעשה גם במטרה פוליטית קרה למנוע התקדמות בתהליך השלום. אני מאמינה שיש סיכוי לשלום, אך לא עם חמאס שאינו מכיר בזכות הקיום של מדינת ישראל". לבני אף פנתה לבני לראש הממשלה בנימין נתניהו וקראה לו לקבל החלטות קשות למען השלום. "בציבור יש רוב להסדר", היא הצהירה.

גם ראש הממשלה נתניהו שלח תנחומים למשפחות הנרצחים. בפתח הפגישה שקיים הלילה בוושינגטון עם מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון אמר נתניהו כי "טלי ויצחק השאירו שישה יתומים. כוכבה השאירה ילדה בת 10. שבעה יתומים נוספו למעגל השכול". נתניהו הוסיף כי "הטרור לא יקבע את גורל ההתיישבות והגבולות. הנושאים האלה ואחרים ייקבעו במשא ומתן". עוד אמר ראש הממשלה: "אני מבקש להבהיר: דם המתיישבים אינו הפקר. נגיע לרוצחים ונעניש את שולחיהם". הוא ציין כי בכוונתו להביע את נחישותו לגבי סוגיית הביטחון בשיחותיו עם המנהיגים המשתתפים בפתיחת השיחות ישירות – נשיא ארה"ב ברק אובמה, יו"ר רשות הפלסטינית אבו מאזן, עבדאללה מלך ירדן ונשיא מצרים חוסני מובראק.

"הטרור לא יקבע היכן נחיה"

במהלך ביקור שערך היום בהתנחלות אפרת אמר יושב ראש הכנסת ראובן ריבלין כי "הטרור לא יקבע לנו היכן נחיה, היכן נבנה ועם מי ומתי ננהל מו"מ. מבחנם המרכזי של הפלסטינים הנושאים ונותנים איתנו הוא ביכולתם למגר טרור מן הסוג הנורא שחווינו אמש. אני מאמין בהכרח לכונן כאן שלום אמת, אבל לא ניתן לעשות זאת בתנאים מקודמים, שבהם דורשים מאיתנו לצמצם את אחיזתנו בארץ".

ח"כ מירי רגב (ליכוד) מסרה בעקבות הפיגוע כי "פניהם של הפלסטינים אינן מועדות לשלום, אלא לדרך של טרור מול אזרחים חפים מפשע. ישראל צריכה להמשיך ולבצר את ביטחונה ולשמור על ביטחון אזרחיה מפני רוצחים צמאי דם בכל מקום ברחבי המדינה. מדיניות הביטחון וההתיישבות של ישראל צריכה להוות את הבסיס ואת היסודות המוצקים לכל תהליך מדיני ללא פשרות. הפלסטינים צריכים להבין כי אין שלום אם יש טרור".

יו"ר צוות התגובות של הליכוד ח"כ אופיר אקוניס אמר כי "הפיגוע הקשה מוכיח שוב שפניהם של הפלסטינים אינם לשלום ובכל פעם שישראל מושיטה את ידה לשלום הפלסטינים עושים כל מאמץ כדי לגדוע אותה באכזריות. העולם כולו רואה הערב שפניה של ישראל לשלום ופניהם של הפלסטינים לאלימות ולטרור".

עדכון ראשון: 11:10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully