וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמר בבית

ריבי מאיר וריני חביב-עמירן

1.9.2010 / 10:42

הגור שלכם עובר למצב התקפה בכל רגע בשעות היממה? המומחיות שלנו לטיפול התנהגותי לחתולים מרגיעות את המצב ואתכם

אני ובן זוגי עומדים להתגורר יחדיו. לי יש 2 חתולים. לבן זוגי יש כלב גולדן מעורב עם לברדור. כשאנחנו מנסים להפגיש את בע"ח ממש מלחמה בבית. המפגש נעשה אפילו בדלתות סגורות ורק הריח של בע"ח מתחת לדלת. האם אפשר לאחד את בע"ח?

התשובה היא חד משמעית – בוודאי! וכמו אצלנו בני האדם, גם אצל החיות, צריך סבלנות, הרבה אהבה
לכל החיות גם יחד משניכם וכמובן ידע מקצועי והכוונה, אשר נשמח לתת לכם.

ראשית, חשוב מאד לארגן לחתולים שלך אזור נפרד בו הם יקבלו את כל מה שהם רגילים, פיזית וכמובן התנהגותית וגם רגשית (הרבה תשומת לב בכל דרך שהם אוהבים ). באותה הדרך יש לארגן אזור לכלב של בן זוגך. ההפרדה חייבת להיעשות לפחות למשך שבועיים, כאשר לא יהיה כל מגע או אפשרות לראות אלו את זה וההפך וכל הקשר יהיה למעשה דרך הריחות שיהיו לכם על הידיים.

במשך תקופה זו חשוב להיות מאד רגועים ושלווים ולדאוג לתת המון אהבה וכיף לכל החיות. שנית, אנא אל תפגישו אותם לפני שכולם רגועים ושמחים. השניים באזור שלהם והכלב – באזורים שלו.

במקביל, דאגו לארגן לחתולים מקומות גבוהים, בלתי נגישים לחלוטין לכלב – בכל רחבי הבית – מדפים מדורגים, שידות גבוהות , ארונות וכדומה. הרעיון הוא שהאזור העליון של הבית יהיה שייך לחתולים. האוכל המעולה שאת נותנת להם וגם כמובן המים, מקומם גם הוא במקום גבוה מעבר לגישת הכלב. ארגזי החול – כנ"ל. לא בהכרח גבוה, אבל באזור בו הכלב לא יוכל "ללכוד" אותם תוך כדי עשיית צרכים. וזה אומר ארגזים פתוחים.

חוץ מזה, אם אתם לא מרגישים שאתם מתקדמים אנא אל תתייאשו. ייעוץ התנהגותי אצלכם בבית ייתן לכם ליווי ופתרונות מעולים ויעילים. זהו אתגר לא פשוט, אבל קל מאד לעומת החיים בשניים... אהבה ובהצלחה!

החתול שלי, עיוור בעין אחת ורואה בערך 50% בשנייה. בן 3 חודשים ומאוד תוקפני. הוא כל הזמן נושך ומתנפל על כל מי שנמצא לידו. הוא נושך הכל! חפצים, אנשים, בדים, ולאחרונה התחיל אפילו לכרסם חוטי חשמל. יש לו המון צעצועים וגם מתקן גירוד, אבל ממשיך לנשוך.

שלום רב. שאלה מצוינת! יש לחתול שלך צורך עז, כפי שאפשר לחוש, לחזק את כל חושיו כדי שהעובדה שהוא רואה רק באופן חלקי לא תשפיע לרעה על חייו. כל גור צעיר זקוק לפעילות מרובה והתיאור שלך מתאים לכל הגורים, כשהגור שלך עוד זקוק ליותר מכך.

אז מה עושים? קודם כל, לא מתייאשים וכמובן לא כועסים. מצורף כאן בלינק "מדריך לגידול גורים מאושרים" וחשוב לקרוא וליישם.

באופן כללי, הרבה צעצועים אשר ניתן לקנות בכל חנות – פשוט לא מתאימים ומספקים רק פעילות לזמן קצר. יש צורך בפעילות נכונה ולאורך זמן, שהיא גם עצמאית וגם יחד איתכם. בנוסף לכך, הפעילות צריכה לחקות באופן מלא ואמיתי את מעוף הציפור למשל, או מרדף אחר עכבר. זה לא פשוט ולא כל מוצר אכן מתאים. חשוב לדעת מה לרכוש ונשמח לייעץ לך כמובן בתחום זה והן בתחום של התנהגות נכונה שלך איתו מול אנשים ושאר הגורמים שהוא "תוקף" אותם.

דעי ש"התקיפה" היא למעשה אימון וחשוב לא לתת לו לשחק עם הידיים וכמובן במקביל גם לא לכעוס עליו וגם לא לצעוק עליו וגם לא חלילה להעניש. כל זה רק מחמיר את ההתנהגות הלא רצויה מול אנשים. צריך וחובה לעומת זאת לדעת איך לנהוג באופן אישי מולו וגם אילו פעילויות בדיוק לספק לו ומתי. הכול באופן חיובי ואוהב. וזה אפשרי בהחלט.

ב- 1.10 אנחנו מקיימות מפגש בנושאי התנהגות לקבוצה מצומצמת ואז ניתן יהיה לקבל עוד הרבה מידע.
המפגש יתקיים בתל-אביב ופרטים מלאים באתר שלנו וגם בדיוור לכל רשימתנו.

אגב בנושא ילדים אין כל חשש. מידע מלא נוכל לספק לך בשמחה וגם ללוותך בייעוץ פרטני כאשר תתקרבי למועד הלידה. חיים עם חתולים וגם תינוקות וילדים, כולם יחדיו, זה מופלא ומומלץ ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully