וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההורים בצפת השביתו את הלימודים ויצאו להפגין

עידן אבני

1.9.2010 / 10:15

ועד ההורים ועיריית צפת השביתו את הלימודים בעיר, במחאה על קיצוץ הסבסוד בחינוך לגיל הרך ובמערך ההסעות לתלמידים. עשרות הורים ותלמידים הפגינו הבוקר בכניסה לצפת וניסו לחסום את התנועה

יח"צ - חד פעמי

(צילום: יובל בן אבו, עריכה: יאיר דניאל)

3,500 התלמידים במערכת החינוך בצפת נותרו היום (רביעי) בבית בשל השביתה שהכריזו הרשות המקומית ו-ועד ההורים, במחאה על קיצוץ הסבסוד בחינוך לגיל הרך ובמערך ההסעות בעיר. כמאה הורים וילדים קיימו הבוקר הפגנה בצומת הכניסה לצפת. הם ניסו לחסום את התנועה במקום, אך המשטרה מנעה זאת מהם.

לטענת ראש העירייה אילן שוחט, קוצץ הסבסוד לילדים בגילאי שלוש, כך שבמקום 300 שקלים בשנה משלמים ההורים 8,000 שקלים. בנוסף, שונתה הזכאות להסעות לתלמידים בעיר, ובמקום 1,700 תלמידים רק 600 זכאים לתשלום עבור ההסעה. למרות ניסיונות של משרד החינוך למנוע את השביתה החליטו אמש ועד ההורים העירוני וראש העיר להשבית את בתי הספר. בין שוחט לראשי משרד החינוך היו בימים האחרונים חילופי האשמות לגבי האחריות לשביתה.

"זה מאבק לא פשוט", אמר שוחט. "זה לא מה שרצינו. אבל למשרד החינוך היה סדר עדיפויות שונה. אנחנו יודעים שיש פתרונות. כולם מבינים אותנו ומזדהים איתנו, אבל אנחנו בסדר עדיפות אחרון. את הטקטיקות של הפרד ומשול במשא ומתן אנחנו מכירים היטב. אני מזמין את כל הפקידים במחוז לראות מה נעשה בתקציבי החינוך העודפים וכמה העירייה הוציאה מכיסה - ושיספרו למה הם הסירו את הסבסוד מגילאי שלוש לילדי צפת על חשבון כל הערים בצפון".

במשרד החינוך זועמים על ההשבתה. ממחוז הצפון של משרד החינוך נמסר בתגובה כי "זוהי השבתה בלתי מוצדקת, ואנחנו רואים זאת בחומרה. משרד החינוך הלך לקראת הרשות המקומית ותקצב תיקצוב עודף את מערכת החינוך בעיר, אך הרשות המקומית עשתה בתקציב שימושים לא ראויים. אילו רק רצתה, היתה העירייה יכולה להסיע היום את התלמידים ללא בעיה ולהמתין לדיון עם שר החינוך שנקבע לשבוע הבא. צר לנו שוועד ההורים וראש העירייה פועלים ממניעים פופוליסטיים ולא עניינים, למרות הפתרונות שניתנו. יודגש כי האחריות להשבתת מערכת החינוך בצפת היא על ראשו של ראש העירייה".

  • עוד באותו נושא:
  • שביתה
  • צפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully