וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ בוושינגטון: הטרור לא יקבע את הגבולות

טליה שחר, שליחת וואלה! לוושינגטון

1.9.2010 / 6:08

בפתח פגישתו עם מזכירת המדינה האמריקאית הביע רה"מ את תנחומיו למשפחות ההרוגים בפיגוע הירי ליד קריית ארבע, והבהיר כי ישראל תעניש את הרוצחים ושולחיהם. "הטרור לא יקבע את גורל ההתיישבות והגבולות"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: חומרי ארכיון, עריכה: עידן גוראל, קריינות: טליה שחר)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הלילה (רביעי) לפיגוע ליד חברון בו נהרגו ארבעה בני אדם. בפתח פגישתו עם מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון אמר נתניהו כי "טלי ויצחק השאירו שישה יתומים. כוכבה השאירה ילדה בת 10. שבעה יתומים נוספו למעגל השכול". נתניהו הוסיף כי "הטרור לא ייקבע את גורל ההתיישבות והגבולות. הנושאים האלה ואחרים ייקבעו במשא ומתן".

ראש הממשלה הוסיף כי "אני מבקש להבהיר: דם המתיישבים אינו הפקר. נגיע לרוצחים ונעניש את שולחיהם". עוד אמר נתניהו כי בכוונתו להביע את נחישותו לגבי סוגיית הביטחון בשיחותיו עם המנהיגים המשתתפים בפתיחת השיחות ישירות – נשיא ארה"ב ברק אובמה, יו"ר רשות הפלסטינית אבו מאזן, עבדאללה מלך ירדן ונשיא מצרים חוסני מובראק.

מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון הביעה אף היא את תנחומיה למשפחות, וחזרה על מחוייבות ארצות הברית לביטחונה של מדינת ישראל ואזרחיה. קלינטון אמרה בפתח פגישתה עם נתניהו, כי "לברוטליות האכזרית הזאת אין מקום באף מדינה ובשום תנאי. אסור שכוחות הטרור וההרס יימשכו, וזאת אחת הסיבות שראש הממשלה נמצא כאן". בפגישה בין המנהיגים השתתפו גם עורך הדין יצחק מולכו והיועץ לביטחון לאומי עוזי ארד.

ראש הממשלה צפוי להיפגש בצהריים עם נשיא ארה"ב ברק אובמה. מאוחר יותר, ייפגש נתניהו עם נשיא מצרים מובראק ועם מלך ירדן עבדאללה. בערב ייסובו שלושת ראשי המדינות וכן יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לארוחת שבירת צום הרמדאן בבית הלבן עם הנשיא אובמה ומזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון. מחר צפויים נתניהו, אבו מאזן וקלינטון להשיק את השיחות הישירות בפגישה שתיערך במחלקת המדינה בוושינגטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully