וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה הכריז: משימת ארה"ב בעירק הסתיימה

טליה שחר, שליחת וואלה! בוושינגטון

1.9.2010 / 2:21

נשיא ארה"ב אובמה נשא נאום לאומה מהחדר הסגלגל שבבית הלבן והכריז כי ארה"ב סיימה את משימתה בעירק. כעת, הודיע הנשיא, על ארה"ב להתרכז במשימתה העיקרית: שיקום הכלכלה

נשיא ארה"ב ברק אובמה נשא הלילה (רביעי) נאום לאומה בו הכריז על סיומה של המשימה המבצעית של הצבא האמריקאי בעירק. בנאום, שנערך בפעם השנייה בלבד מאז שנכנס לתפקיד מלשכתו בחדר הסגלגל שבבית הלבן, אמר אובמה כי הוא כעת מפקיד את האחריות על עתידה של עירק בידי אזרחיה. אובמה גם התייחס לבעיות הכלכליות בארצות הברית ואמר כי "משימתנו המרכזית כעם היא לשקם את הכלכלה".

אובמה אמר בנאומו כי "הלילה אני מכריז כי משימתה של ארה"ב בעירק הסתיימה. מבצע 'חופש עירקי' הסתיים, והעם העירקי אחראי כעת לביטחון מדינתו. זאת הייתה הבטחתי כמועמד למשרה הזאת. בפברואר האחרון הודעתי על תכנית שתוציא את הגדודים הלוחמים מעירק, תוך כדי הכפלת מאמצנו לחזק את כוחות הביטחון העירקים וכן לתמוך בממשלתם ובעמם. זה מה שעשינו".

אובמה הודה בנאומו לחיילי צבא ארה"ב ואמר כי "בכל פינה, הגברים והנשים האמריקאים במדים שירתו באומץ ובנחישות. כמפקד העליון, אני גאה בשירותם. כמו כל האמריקאים, אני מלא יראת כבוד מעצם ההקרבה שלהם ושל בני משפחותיהם".

אובמה הוסיף כי "סיום המלחמה הזאת הוא לא רק אינטרס של עירק, אלא גם שלנו. ארה"ב שילמה מחיר כבד כדי לשים את עתידה של עירק בידיהם של עמה".

הנשיא האמריקאי הודיע כי כעת עם ארה"ב להתמודד עם משימה מרכזית אחרת: שיקום הכלכלה. לדבריו, "היום, המשימה הדחופה ביותר שלנו, היא לשקם את הכלכלה, ולהחזיר לעבודה את מיליוני האמריקאים שאיבדו את מקום עבודתם. לחזק את מעמד הביניים, עלינו לתת לילדנו את החינוך המגיע להם, ולכל העובדים את הכישורים להם הם זקוקים על מנת להתחרות בכלכלה העולמית. עלינו להתניע תעשיות שיוצרות מקומות עבודה ולשים קץ לתלות בנפט ממקורות זרים. זה יהיה קשה, אך בימים שיבואו, זו חייבת להיות משימתנו המרכזית כעם, והאחריות המרכזית שלי בתור נשיא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully