וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: לבי יוצא למשפחות הנרצחים, נגיב בתקיפות

טליה שחר ופנחס וולף

31.8.2010 / 22:42

ראש הממשלה נתניהו נחת בוושינגטון, לקראת השקת המו"מ עם הפלסטינים, והתייחס לפיגוע הירי ליד חברון שגבה את חייהם של ארבעה ישראלים. "אני שולח מסר של אחווה וחיזוק לכל אחינו ואחיותינו ביהודה ושומרון". ברק: מחבלים שפלים מנסים לפגוע בתהליך המדיני

יח"צ - חד פעמי

(צילום: חומרי ארכיון, עריכה: עידן גוראל, קריינות: טליה שחר)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נחת הערב (שלישי) בוושינגטון, בירת ארצות הברית, לקראת השקת השיחות הישירות בין ישראל לרשות הפלסטינית. במהלך הטיסה שוחח נתניהו עם הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי, שר הביטחון אהוד ברק וראש השב"כ יובל דיסקין וקיבל עדכונים בדבר פיגוע הירי ליד חברון, בו נהרגו ארבעה ישראלים.

דוברו של ראש הממשלה מסר, כי הוא הורה לזרועות הביטחון לפעול ללא הגבלה מדינית ולהגיב בתקיפות נגד שולחי המחבלים שביצעו את הפיגוע. "לבי יוצא אל הנרצחים ומשפחותיהם", אמר נתניהו. "אני שולח מסר של אחווה וחיזוק לכל אחינו ואחיותינו ביהודה ושומרון". הערב ייפגש ראש הממשלה עם מזכירת המדינה הילרי קלינטון. לדברי מקורביו, הוא צפוי לומר לה שהרצח מוכיח את הצורך לעמוד בנחישות בדרישות הביטחון המחמירות של ישראל ושלא תהיה לגביהן שום פשרה. בנוסף, צפוי נתניהו לומר לה שהטרור לא יקבע את גבולות ישראל ולא את עתיד ההתיישבות.

מוקדם יותר אמר שר הביטחון אהוד ברק כי "מדובר באירוע חמור וקשה. צה"ל וכוחות הביטחון יעשו הכול כדי לשים את ידם על הרוצחים. ישראל לא תאפשר לאף גורם טרור להרים ראש ותגבה את המחיר מהרוצחים ושולחיהם. מדובר כנראה בניסיון של מחבלים שפלים לפגוע בניסיון להניע תהליך מדיני ולנסות לפגוע בסיכויי השיחות הנפתחות בוושינגטון".


בפיגוע הירי שאירע בצומת בני נעים בכביש 60 נהרגו ארבעה ישראלים, בהם אישה שהיתה בהריון. צוותי מד"א שהגיעו למקום קבעו את מותם של הארבעה, בהם זוג נשוי בשנות ה-40 לחייו ושני טרמפיסטים שהתלוו אליהם. ההערכה היא כי מדובר בפיגוע שבוצע מרכב חולף וכי לאחר ביצוע הירי הראשוני, יצאו המחבלים מהרכב וביצעו וידוא הריגה.

בימין קראו לנתניהו לחזור לארץ

הפיגוע גרר תגובות חריפות מימין. חבר הכנסת אריה אלדד (האיחוד הלאומי) קרא לראש הממשלה להשהות את חידוש המשא ומתן עם הרשות הפלסטינית ולשוב מיד ארצה. ח"כ אלדד אמר: "אני קורא לרה"מ בנימין נתניהו להשהות את השיחות עם הערבים ולשוב מיד ארצה כדי להשתתף באורח פעיל בתגובה המיידית הנדרשת. כל מי שבחודשים האחרונים היה שותף לבניית המיתוס האומר כי אבו מאזן שולט בשטח, חייב להשהות לאלתר את המשך הפעילות לחיזוק הצבא הפלסטיני, ההולך ומוקם בחסות אמריקאית. גוף זה אינו מסוגל להילחם ביעילות בחמאס - לא נתפלא אם נשקו יפנה בקרוב אלינו".

ח"כ מיכאל בן ארי מסר בתגובה כי "הפיגוע במבואות קריית ארבע הוא תזכורת לנתניהו לגבי הפרטנרים שלו. השיחות של ממשלת הליכוד עם המחבל אבו מאזן הן זריקות מרץ לרצחנות ולטרור. דם הנפגעים על ראש ממשלת הליכוד". חברת הכנסת ציפי חוטובלי (ליכוד) אמרה כי"ארגוני הטרור מעבירים מסר ברור, כאשר הם שבים ופוגעים באזרחים ישראלים חפים מפשע. זהו תמרור אזהרה לכל מי שמאמין שוויתורים בארץ ישראל יובילו לפתרון הסכסוך. מול טרור צריך להגיב ביד קשה ללא ויתורים".

(עדכון ראשון: 21:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully