וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

ד"ר איל נחמאיס

31.8.2010 / 11:37

הכלב שלכם מפחד להשתין לידכם או שהוא אוכל את עצמו מקנאה? ד"ר איל נחמיאס, וטרינר הבית של פורינה, נותן לכם עצות חכמות

מצאנו בחצר שלנו זוג גורי חתולים בני כשבועיים ואנחנו לא יודעים כיצד להאכיל אותם

אכן בעונה הזו יש גורי חתולים רבים. אפשר לרכוש תחליף חלב לחתולים (מעין מטרנה של חתולים) ולהכין יחד עם מים ביחס של חלק אחד אבקה ושני חלקים מים. ניתן להכין מנה ליום ולשמור במקרר. יש להאכילם עם בקבוק עם פיטמה מתאימה לגורי חתולים כל 2-4 שעות. החתול נצמד לבקבוק וכאשר הוא כבר שבע הוא עוזב אותה.

יש לי כלבה מעורבת בת שנתיים. אחרי תספורת כמעט "גאלח" עקב רסטות מרובות, היא אינה רוצה לרדת למטה לעשות צרכים. כשאני יורדת איתה היא מושכת כל הזמן הביתה ולא עושה את צרכיה. היא מתאפקת המון וכשאנחנו לא בבית עושה צרכיה בסלון.

יתכן מאד והכלבה קיבלה תיקונים וגערתם בה בזמן שעשתה בבית. בעקבות זאת הכלבה מפחדת לעשות את הצרכים בנוכחותכם. אפשר לרדת ולשחרר במקום שניתן לשמור עליה שלא תברח. יש סיכוי שתעשה את צרכיה דווקא כשהיא לא תהיה קרובה אליכם, כי היא חשה שעל זה גערתם בה ולא על עצם העשייה בבית. רצוי לשבח אותה ולתת לה פרסים לאחר עשיית הצרכים בחוץ. בבית אפשר לשקול לעבור לשיטת כלוב טיסה לחינוך למניעת עשיית צרכים בבית. אנא, התייעצו במאלף.

יש לי ולבעלי כלב מסוג רועה גרמני מעורב בן 4 שנים מאוד מטופח ומפונק. מאז שנכנסתי להריון הכלב תולש לעצמו שיער למרות כל תשומת לב המוקדשת לו. חוץ מלשים לו את הקונוס שמונע ממנו לגעת במקומות אלו מה עוד אפשר לעשות?

יתכן ואכן הוא סובל מבעית התנהגות אך ראשית חשוב מאד לשלול בעיות עור הנפוצות מאד ברועים גרמני. גישה מסודרת ונכונה היא לקחת לרופא –הרופא יבדוק מקרוב את הכלב, יחפש פרעושים, יזהה את הצורה של הנגע על העור, יקח מגרדים לחיפוש טפילים ויוכל להמליץ על בדיקות נפוצות אחרות לזיהוי מחלות עור. בעונה הזו בהחלט יש עליה ניכרת במספר מקרי האלרגיות, פצעים על רקע של לחות וחום גבוהים בסביבה ופרעושים. טיפול עם "צווארון אליזבתני" רק יגרום לתסכול נוסף וסבל לכלב. חשוב למצוא פיתרון לבעיה באופן מדויק יותר. במקרים מסוימים אכן גם בעיית התנהגות תגרום לכרסום עצמי ולתלישת שיער. לשם כך, אחרי ששללתם מחלה או אלרגיה, פנו למאלף.

  • עוד באותו נושא:
  • כלבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully