וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: תם המועד להגשת מעמד לילדי המהגרים

31.8.2010 / 11:14

656 בקשות להסדרת מעמד הוגשו למשרד הפנים עד אתמול בערב על ידי משפחות מהגרי העבודה, 82 מהבקשות סורבו. היום פקע פרק הזמן שהוקצב למשפחות על מנת להגיש בקשותיהן

פרק הזמן שהוקצב למשפחות מהגרי העבודה בעניין הגשת המסמכים הדרושים לצורך קבלת מעמד לפי הקריטריונים שקבע משרד הפנים, מגיע היום (שלישי) לסיומו. עד אתמול בערב הוגשו למשרד הפנים 656 בקשות לקבלת מעמד. 82 בקשות סורבו על הסף. בארגון "ילדים ישראלים" אמרו לוואלה! חדשות כי הארגון להמשיך להיאבק בגירוש עד הרגע ועד הילד האחרון.

מוקד הסיוע לעובדים הזרים, האגודה לזכויות האזרח וארגונים נוספים עתרו לבג"ץ החודש בבקשה להאריך את פרק הזמן הקצר (21 ימים) שהוקצב למשפחות מהגרי העבודה העומדות בקריטריונים להישאר בארץ, על מנת להשיג את המסמכים הדרושים. בג"ץ דחה את העתירה וקבע כי לא תינתן לילדים הארכה. עם זאת, השופטים קבעו כי לילדים שיגישו מסמכים בפרק הזמן הראשוני, תינתן הארכת זמן ככל שתידרש להמציא את המסמכים הנותרים הנדרשים להסדרת מעמדם.

מגישי העתירה אמרו לוואלה! חדשות, כי "אנחנו ממשיכים לעמוד על טענותינו, וסבורים ש-21 ימים הם פרק זמן קצר מדי לצורך השגת המסמכים הדרושים". לדבריהם, "פרק הזמן הקצר מעמיד מכשולים בדרכם של אלה שזכאים למעמד, וימנע מחלקם לממש את זכותם. אנו קוראים למדינה לעמוד מאחורי ההחלטה האמיצה שקיבלה - ולא להעמיד מכשולים בדרכם של אלה שכן עומדים בקריטריונים".

ב-8 באוגוסט החל למעשה "מירוץ נגד הזמן" להגשת בקשות לקבלת אשרה בתוך 21 ימים. על פי ההחלטה, הפקיד המקבל את הבקשות רשאי, רק אם הוגשו עיקרי המסמכים הדרושים, להעניק אורכה של 21 ימים נוספים להגשת מסמכים נוספים. לטענת העותרים, המשמעות היא שרבים מבין כ-800 הילדים הזכאים למעמד, אם לא רובם, לא יוכלו להגיש בפועל את בקשותיהם ולממש את הזכויות, או שבקשתם תידחה על הסף ללא דיון בה לגופה. "כל זאת בשל היעדר יכולת להציג את המסמכים הנדרשים במועד שנקבע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully