וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר ברק ואבו מאזן נפגשו בחשאי בירדן

31.8.2010 / 8:19

רגע לפני השקת חידוש המו"מ הישיר בין ישראל לפלסטינים, נפגש שר הביטחון ברק בירדן עם יו"ר הרשות אבו מאזן. בפגישה שבה נכח גם מתאם הפעולות בשטחים, דנו הצדדים בתהליך המדיני

לקראת צאתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לחידוש שיחות השלום בין ישראל לפלסטינים בוושינגטון, נועד שר הביטחון אהוד ברק בירדן עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. הפגישה בין השניים נערכה ביום ראשון, לאחר השיחה שקיים ברק עם המלך עבדאללה. ברק שב לישראל ועדכן את ראש הממשלה בנוגע לפגישה עם עבדאללה ולאחר מכן שב לירדן כדי להיפגש עם יו"ר הרשות. בפגישה נכחו גם מתאם הפעולות בשטחים האלוף איתן דנגוט ויו"ר צוות המו"מ הפלסטיני סאיב עריקאת.

הצדדים דנו בתהליך המדיני לקראת הפסגה שתחל בוושינגטון ביום חמישי. גורם בטחוני אמר לקול ישראל כי השר ברק מקיים קשר הדוק עם ראש הממשלה הפלסטינית סלאם פיאד וכי בעת האחרונה נועד עמו במלון המלך דוד בירושלים לקראת חידוש השיחות הישירות עם הפלסטינים.

אתמול נועד שר הרווחה יצחק הרצוג בירדן עם ראש הממשלה סמיר ריפעי בלשכתו בעמאן. הרצוג אמר לריפעי כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו חותר להצלחת הפסגה בוושינגטון וכי ישראל מחויבת למשא ומתן מואץ". הרצוג הוסיף כי "ההיסטוריה תשפוט את שני המנהיגים שמחויבים בעת הזו להפגין אומץ לב ואחריות, בהתאם לתוצאות הפסגה".

לקראת תחילתו של המו"מ הישיר, אמר אבו מאזן ביום ראשון כי "ישראל תישא באחריות הבלעדית לכישלון השיחות, אם תמשיך בבנייה בהתנחלויות". עוד אמר יו"ר הרשות הפלסטינית כי הוא "מקווה שישראל תתגלה כשותפה רצינית למשא ומתן, וכי יהיה ניתן לקבל יחד איתה החלטות חשובות שיביאו לסיום הכיבוש ואשר יבטיחו ביטחון אמיתי לשני העמים". כמו כן ציין יו"ר הרשות, כי ההחלטה להתחיל במשא ומתן עם ישראל הגיעה לאחר התייעצות עם הקהילה הערבית הבינלאומית וכי הבסיס למשא ומתן הינו הצהרת הרביעייה הבינלאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully