וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוקר בשומרון: חבר'ה, עם ישראל חי

אמונה אלון

31.8.2010 / 7:48

ביישובים של המועצה האזורית בנימין התחדשו הלימודים כבר שלשום, לשמחת הילדים שכבר התעייפו מהצורך להעסיק את הוריהם לאורך כל החופש הגדול.

בבוקר היום הראשון שלה בכיתה ב' היתה נ', בת כמעט שבע, קצת מוטרדת מכך שלא הצליחה למצוא את הקלמר שלה. רק לפני שבוע עברו בני משפחתה לבית חדש, בשכונה חדשה ההולכת ונבנית בפאתי אחד היישובים הוותיקים באזור השומרון. רוב החפצים שלהם, ובהם הקלמר המשוכלל, עדיין ארוזים בארגזי הקרטון הגודשים את הרצפה. זאת מפני שאבא של נ' נקרא באמצע המעבר לשירות מילואים, ואחיה התינוק זוחל כל הזמן בין הארגזים ומפריע לאמא שלה לפרוק אותם.

ממרומי ההר היפה, שבתי השכונה החדשה כמו צומחים מבין סלעיו, נראו בבוקר הזה השיחות המתחדשות בוושינגטון כמו ענן קטן, אבל מסוכן, בשמיים התכולים. 17 שנים ימלאו בספטמבר הקרוב להסכמי אוסלו, שנשיא אמריקני גבה קומה אחר החתים עליהם מנהיג ישראלי ומנהיג פלסטיני על מדשאת הבית הלבן בטקס חגיגי מרשים. 17 שנים לפרוץ ה"שלום" הנשגב, שהבטיח עתיד טוב יותר לילדי שני העמים ולא העניק להם אלא מפח נפש הולך ורב - ושוב מובהלים מנהיג ישראלי ומנהיג פלסטיני לאותה וושינגטון, לנהל את אותו שיח חירשים "ישיר" או עקיף, אשר אלף פעמים ב?17 השנים האלה כבר הוכיח את עצמו כגורם האולטימטיבי לעוד שנאה, עוד סבל, עוד שפך דם.

ההתיישבות היא עובדה קיימת

דומה שהתשובה הטובה ביותר לאיוולת המדינית המתמשכת היא ילדה ישראלית קטנה, שיוצאת מביתה החדש שעל ראש הר סלעי בשומרון ביום הראשון של שנת הלימודים ומה שמטריד אותה זה שהעפרונות המחודדים שלה מונחים בינתיים, עם הטושים הצבעוניים, בתוך נרתיק שאמא אילתרה לה עד שיימצא הארגז שנארז בו הקלמר.

לא ברור אם הנשיא אובמה יעמוד בהתחייבותו לראש הממשלה נתניהו בעניין ההגנה מפני האיום האיראני, או בעיקר ילחץ עליו לרצות את הפלסטינים, כדי שגם המפגש הזה יסתיים בלחיצות ידיים חגיגיות כמיטב המסורת האווילית. לא ידוע מה זומם אחמדינג'ד, ומה פשר התחמשותם המוגברת, בימים אלה ממש, של צבאות סוריה, לבנון וחיזבאללה, בעלות בריתה של אירן. יחידת המילואים של אבא של נ' אמנם ביצעה השבוע מעצרים של טרוריסטים בשומרון - אבל לא ברור אם ישראל יכולה, אחרי כל השגיאות שכבר נעשו, לבלום את התבצרות חמאס ברצועת עזה ואת התחזקותו גם ביו"ש, שהופכת את אבו מאזן ואת ממשלתו לעוד יותר לא רלוונטיים מכפי שהיו עד כה.

ברורה רק המציאות, ידועות רק העובדות בשטח, וההתיישבות היהודית בארץ ישראל היתה - ועודנה - אחת העובדות הקובעות ביותר את עתיד האזור, ומבטיחות שלום ויציבות לילדי שני העמים הגדלים בו.

כמה דקות אחרי שנ' ואחיה הגדול י' יצאו אל בית הספר, עלה ברחובה היחיד של השכונה החדשה טנדר מסחרי, וארבעה פועלי בניין סינים יצאו מתוכו ופנו לעבודת יומם בקומה השנייה של אחד הבתים. ברדיו אמר מישהו משהו על סירובו לשחק בהצגות תיאטרון בעיר הישראלית הסמוכה, אך קולו נבלע במעמקי היער העבות הנשקף מן ההר, והסינים השתאו, מפני שהם רגילים רק לנוף של שדות אורז ולמעשים בעלי תכלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully