וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת המסמך: "עוזרו של הרמטכ"ל לא יקודם"

31.8.2010 / 7:26

לאחר שנודע כי עוזרו של הרמטכ"ל, אל"מ ארז וינר, העביר את המסמך שכונה "מסמך גלנט" ללא ידיעתו של הרמטכ"ל אשכנזי, מעריכים גורמים בצה"ל כי וינר לא ימונה לתפקיד קצין חינוך ראשי

גורמים בצה"ל העריכו הבוקר (שלישי) כי עוזרו של הרמטכ"ל, אלוף משנה ארז וינר, לא יקודם לדרגת תת-אלוף ולא ימונה לתפקיד קצין חינוך ראשי. זאת בעקבות הפרסום אתמול על כך שוינר הציג את המסמך שכונה "מסמך גלנט" בפני מספר קצינים, בהם אל"מ (במיל') גבי סיבוני, ללא ידיעתו ואישורו של הרמטכ"ל.

גורמים בצה"ל מבקרים את התנהלות אשכנזי בפרשה ואומרים שהיה עליו להכניס את שר הביטחון לסוד העניין. "מאפריל המסמך אצלו וכולם יודעים עליו אבל שותקים? למה הוא לא פנה לשר הביטחון או לגלנט", אומרים בצה"ל. "אשכנזי סיפר רק שלא היה מקורב להרפז אבל בפועל סמך עליו יותר מאשר על קצינים מכהנים. אשכנזי חייב עדיין לציבור תשובות", אמרו.

"לא פרסמתי את דבר קיום המסמך כדי למנוע את המתרחש בשבועות האחרונים. במהלך כל החודשים, המסמך נמצא בחדרו של אל"מ ארז וינר", סיפר אתמול אשכנזי לפורום המטכ"ל. "ארז שיתף את המסמך ואת תוכנו עוד מספר קצינים והתייעץ עמם, וזאת ללא ידיעתי ועדכוני. בין אלה היה אל"מ (במיל') גבי סיבוני, שמאוחר יותר בחר על דעתו ללא אישורי להעביר את המסמך לתקשורת".

אשכנזי ציין עוד כי "עד כה לא התבטאתי בצבא או בציבור בנושא הזה, בשל הימשכות החקירה והצורך לאפשר לתמונה להתבהר. למרות זאת החלטתי לשתף אתכם, חברי הפורום במספר עובדות הקשורות באירוע לאור השמועות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully