וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בפתח: המו"מ עם ישראל נידון מראש לכישלון

אופק עיני

30.8.2010 / 22:10

חבר הוועד המרכזי של פתח, תאופיק טיראווי, הצהיר כי "ממשלת ישראל הנוכחית אינה מעוניינת בשלום" והבהיר כי "ההתעקשות הישראלית תוביל לכישלון המו"מ, וישראל תישא באחריות לכישלון"

חבר הוועד המרכזי של פתח, תאופיק טיראווי, הצהיר הערב (שני) כי "ההתעקשות הישראלית על מה שנקרא יהודיות המדינה והמשך ההתנחלות הם גזר דין מראש לכישלון המשא ומתן ולכך שישראל תישא באחריות לכישלון זה". טיראווי הבהיר כי "למרבה הצער, ארצות הברית משתמשת בשתי שפות, שפה המופנה לפלסטינים ולערבים באמצעות הקוורטט, ושפה לישראלים". הבכיר בפתח גם תהה מדוע ארה"ב ירסמה הודעה מיוחדת בנוסף להודעת הקוורטט בו היא חברה. "הדבר מדגיש את היותה של ארה"ב מוטה לישראל", אמר.

טיראווי התייחס לנאום שנשא אמש יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ואמר כי "אבו מאזן העביר שני מסרים – האחד לעם הפלסטיני והשני לעולם ולקהילה הבינלאומית". הוא הסביר כי "הנשיא הבהיר שהבחירה התמידית היא בשלום, ואישר בפני הפלסטינים שהוא הולך למשא ומתן בתמיכת ההנהגה הפלסטינית שניתנה באמצעות הוועד הפועל של אש"ף".

טיראווי הוסיף כי "המסר של הנשיא לעולם, הוא שממשלת ישראל הנוכחית איננה מעוניינת בשלום ושהיא מנסה תמיד להציב תנאים ומכשולים וטוענת שהפלסטינים הם שמקשים, כשהיא יודעת שהפלסטינים למעשה אינם מציבים תנאים אלא מחויבים למה שמתארת מפת הדרכים".

עיתון עוכאז הסעודי דיווח אתמול כי קיימים חילוקי הדעות בפתח בנוגע למשא ומתן הישיר עם ישראל. מקורות פלסטיניים דיווחו לעיתון כי חלק מהחברים בוועד המרכזי של פתח – הגוף המנהל של הארגון, מבקשים שלא לפתוח במשא ומתן עם ישראל ללא מסגרת מוסכמת. לפי הדיווח, בין בכירי הפתח המתנגדים למשא ומתן ניתן למצוא את מחמוד אל-עאלול, נבית שעת', מוחמד דחלאן ותאופיק טיראווי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully