וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלחמות בסרטן: נשים יבצעו בדיקת שד בעצמן

אריאל נוי

30.8.2010 / 21:28

עמותת "אחת מתשע" החלה להפעיל מערך סדנאות לבריאות השד במקומות עבודה, במסגרתן נשים מקבלות הכשרה ולומדות כיצד לערוך בדיקת שד עצמית. זאת בעקבות ממצאים, לפיהם 44% מהנשים בישראל לא עברו מעולם בדיקה לגילוי מוקדם של סרטן השד

44% מהנשים בישראל לא עברו מעולם בדיקה לגילוי מוקדם של סרטן השד. כך עולה מסקר שערכה באחרונה עמותת "אחת מתשע". בעמותה הביעו דאגה נוכח הממצאים וציינו כי גילוי מוקדם מפחית את התמותה מסרטן השד ומעלה את סיכויי ההחלמה לכ-90%.

הממצאים המדאיגים ביותר, טוענים בעמותה, הם בעיקר לגבי נשים בגילאי 44-35. 53% מהן דיווחו במסגרת הסקר כי לא נבדקו מעולם. אוכלוסייה נוספת בה נחשף כי המודעות לסרטן השד נמוכה ביותר היא של נשים המגדירות את עצמן כחרדיות. 76% מהן דיווחו כי לא נבדקו. גם במגזר הדתי לאומי 74% דווחו כי לא נבדקו מעולם.

בעקבות הממצאים הקימה עמותת "אחת מתשע", הפועלת למען נשים חולות סרטן שד ולהעלאת המודעות למחלה, מודל מיוחד במסגרתו היא מפעילה מערך סדנאות לבריאות השד במקומות עבודה. שיר גור, מנכ"לית העמותה, מסרה לוואלה! חדשות כי "התוכנית התפתחה במקומות עבודה בהתאם לדרישה של מנהלים. אנחנו קוראות לנשים לקחת אחריות על בריאותן ולהקדיש את הזמן הנדרש כדי להציל חייהן. הסדנא היא פעילות חיונית המצילה חיים".

בסדנאות לבריאות השד ניתן מידע על הדרכים לשמירה על בריאות השד וגורמי סיכון. בחלק המעשי של הסדנא ניתן לנשים מודל שדיים מסיליקון עליהן הן מתאמנות ולומדות את הטכניקה הנכונה לבדיקת שד עצמית. "העובדות מלמדות שבשל חוסר מודעות, חרדות ופחדים נשים אינן נבדקות לגילוי המוקדם של סרטן שד ואינן עורכות בדיקת שד עצמית. מטרת הסדנאות לשנות את דפוסי ההתנהגות של נשים בהקשר לבריאותן" הסבירה גור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully