וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתה בנעמ"ת: 18 אלף ילדים יישארו בבית

גיל סימה

30.8.2010 / 16:00

3,700 מטפלות נעמ"ת יקיימו ב-1 בספטמבר שביתת אזהרה בת יום אחד במחאה על תנאי העסקתן. כתוצאה מכך, כ-250 מעונות יום ברחבי הארץ יישארו סגורים

18 אלף ילדים לא יגיעו למעונות-היום ב-1 בספטמבר. כ-3,700 מטפלות נעמ"ת הודיעו היום (שני) כי בכוונתן לקיים שביתת אזהרה בת יום אחד ביום רביעי, במסגרתה הן לא יפתחו את שנת הלימודים במעונות היום. במסגרת השביתה, כ-250 מעונות נעמ"ת בהם לומדים כ-18 אלף ילדים יהיו סגורים. זאת בעקבות סירוב הממשלה להעלות את שכרן הנמוך של המטפלות.

מההסתדרות נמסר כי המטפלות פתחו בשביתה, מפני שהמשא ומתן שהן ניהלו עם הממשלה הגיע למבוי סתום, בכל הקשור לשיפור תנאי העסקתן והשגת תוספת לשכרן. יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר דוד אמר כי "המצב של המטפלות במעונות נעמ"ת הוא בלתי נסבל. היום נשבר הקש ששבר את גב הגמל, ואין לנו ברירה אלא להשבית ולא לפתוח את שנת הלימודים במעונות היום של נעמ"ת".

לדברי בר דוד, "ההחלטה של האוצר פוגעת בחינוך של עשרות אלפי ילדים, שעושים את צעדיהם הראשונים במעונות. צריך להבין שמטפלת שמועסקת כ-30 שנה מרוויחה בסך הכל כ-4,800 שקלים. זה משפיע על יכולתה ועל המוטיבציה שלה בכל הקשור לטיפול בילדים. הסתדרות המעו"ף נחושה לשפר את שכר המטפלות".

לטענת המטפלות, תפקידה של המטפלת הוא מורכב, שכן היא גם גננת, גם אחות וגם עובדת משק בית. יו"ר ועד נעמ"ת נינה קליין הצהירה כי "אנו נחושות ללכת עד הסוף במאבק לשיפור תנאי העסקתנו. אנו פותחות בשביתת אזהרה ונמשיך לנקוט בצעדים ארגוניים עד אשר ישופרו תנאי העסקתנו ושכרנו. מדובר בשביתת אזהרה בת יום אחד בכדי לתת הזדמנות לאוצר לנהל מו"מ עימנו". במקביל, המטפלות יקיימו ביום רביעי בשעה 10:30 הפגנה מול משרד האוצר בירושלים.

  • עוד באותו נושא:
  • נעמ"ת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully