וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנת מאסר למנהל ביה"ס לשעבר שביצע עבירות מין

גיל סימה

30.8.2010 / 19:02

בית המשפט גזר שנת מאסר בפועל ושבעה חודשי מאסר על תנאי על שמעון שיבר, לשעבר מנהל תיכון "עמית עמל" בראשל"צ, שהורשע בביצוע מעשים מגונים ובהטרדה מינית של נשים, בהן תלמידה ומורה. אחת המתלוננות: "זה לא צדק, זו בושה למדינה"

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

בית משפט השלום בראשון לציון גזר אחר הצהריים (שני) שנת מאסר בפועל ושבעה חודשי מאסר על תנאי על שמעון שיבר, מנהל תיכון "עמית עמל" לשעבר, שהודה והורשע במאי האחרון במסגרת הסדר טיעון בעבירות של הטרדה מינית ומעשה מגונה שביצע בתלמידה, באם של אחד מתלמידיו, במורה וכן בסייעת בבית הספר. בנוסף, קבע בית המשפט כי שיבר יפצה כל אחת מהמתלוננות ב-40 אלף שקל. לפני הקראת גזר דינו אמר שיבר: "אני מביע חרטה וצער. אני מקווה שהשופט ינקוט במידת החסד והרחמים". ביציאה מאולם בית המשפט התמוטט שיבר, ולאחר מספר שניות התאושש.

ר', אחת הנשים שנפלו קורבן למעשי שיבר, אמרה לאחר מתן גזר הדין: "אני בשוק. לא ייתכן עונש כזה על הדברים שבוצעו בי במערכת החינוך. אני מבועתת". לדבריה, "חיכיתי לשמוע בשורות אבל זה לא צדק, זו בושה למדינה ולמערכת המשפט. אני הולכת עם זה כל רגע, כל דקה ולא מצליחה להמשיך בחיי".

"יש מי אשר יראה במעשים שעשה הנאשם מעשים של מה בכך", אמר השופט אברהם היימן בעת מתן גזר הדין. "אותו אדם גם ישאל מה החומרה הרבה שיש באדם המשוחח עם אישה באשר ליחסיה המיניים עם בעלה או בהפרשי הגילים בינה לבין בעלה, תוך שהוא מביע דעתו כי אין בעלה מספקה מינית".

"תשובתי הנחרצת לאלה המנסים למעט מחומרת המעשים היא אחת: לאו מוחלט!", כתב השופט אברהם היימן בהכרעתו. "הדברים הללו אינם פעוטים כלל וכלל. הם חמורים ביותר - הן לעצמם ובמיוחד משום אישיותו, תפקידו ומעמדו הרם של האיש". השופט הוסיף, כי הוא התרשם עמוקות ממצבה הנפשי של אחת המתלוננות אשר הלך והידרדר נוכח מעשיו של שיבר כלפיה. "מעשיו של שיבר למרות אומללותו כיום הם מעשים אכזריים שעליו לתת את הדין ובחומרה", ציין השופט.

הפרשה בה היה מעורב שיבר נחשפה לפני כשנתיים, לאחר שבמשטרה החלו לזרום תלונות על התנהלותו ועל עבירות מין שביצע במספר נשים אשר מכורח תפקידו היו נתונות למרותו. שיבר, דמות חינוכית וציבורית, נהנה באותה תקופה מהערצה וכבוד מצד גורמי חינוך בראשון לציון ובעיקר מראש העירייה לשעבר, מאיר ניצן אשר גם מינה אותו ליועץ אישי בתחום החינוך.

"כל המקורבים העדיפו להדחיק"

בגזר הדין מתח בית המשפט ביקורת על האהדה והשבחים שקיבל שיבר מעדי האופי, בהם ראש עיריית ראשל"צ לשעבר ניצן, שהעידו לטובתו בבית המשפט. "העצוב הוא שכל אלה, בלהט רצונם לסייע לחברם, שכחו במשך כל עדותם, או התעלמו לחלוטין מכך שאותו אדם שהפליגו בשבחו עשה מעשים שלא יעשו תוך ניצול הכוח שניתן לו", אמר השופט היימן.

"כולם כאחד, משנשאלו לאחר דברי השבח שלהם, מה דעתם על כך, שאותו אדם שהם כה משבחים ויש גם מעריצים, ביצע עבירות מין, במתלוננות אומללות, כולם העדיפו להדחיק עובדה זו", ציין השופט. "הצער הוא שמדובר באנשים בעלי השפעה. מר ניצן, ראש עיר לשעבר, ביכר להתחמק ממעשיו של שיבר, מעשים בהם הודה".

השופט הוסיף כי "גם אם אדם מעיד לטובת חברו עדיין חשוב כי יגלה הבנה ואמפתיה לקורבן מעלליו של חברו". עונשו של שיבר מעוכב לעת עתה בחודש וחצי נוכח בקשת פרקליטו להגיש ערעור על גזר הדין.

sheen-shitof

עוד בוואלה

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

המליץ לאם תלמידו לרכוש ויאגרה

לפי הכרעת הדין, באחד המקרים הגיעה אמו של תלמיד בבית הספר למשרדו של שיבר כדי לבקש את עזרתו. לאחר שנכנסה האם למשרד, נעל שיבר את הדלת. המתלוננת הבהירה לו את מטרת בואה, והם החלו לשוחח על מצבו של בנה ושל משפחתה. המתלוננת שיתפה את שיבר בקשייה בעקבות הסתבכותו של בנה והעברתו לבית ספר אחר.

שיבר נאשם בכך שבמהלך השיחה עם המתלוננת אמר לה כי לדעתו היא אינה מסופקת מינית. המתלוננת השיבה, שאין זה נכון, וביקשה להחזיר את השיחה לנושא לשמו הגיעה. בהמשך הוציא הנאשם כדור מסוג "ויאגרה" ממגירת שולחנו, אותו הגדיר "תרופת פלא", והמליץ לה לרכוש כדור מעין זה עבור בעלה כדי לשפר את חיי המין שלה.

עוד עולה מכתב האישום, כי בשלב זה ביקש שיבר מהמתלוננת כי תיתן לו לבצע בה מין אוראלי על השולחן במשרד. בתגובה אמרה האם לשיבר, כי היא מוכרחה ללכת מהמשרד. הנאשם המשיך וביקש שטרם לכתה תסור לשולחנו כדי לראות דבר מה. האישה התקרבה אל השולחן, והתיישבה על כיסא לצד הנאשם, לבקשתו. שיבר הראה למתלוננת על צג המחשב סרטון פורנוגרפי קצר, שאל מה דעתה עליו ושפשף באמצעות ידו את ירכה, ללא הסכמתה. המתלוננת השיבה, כי זה מגעיל אותה וביקשה ללכת.

עדכון ראשון: 17:02

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully