וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: 1 מכל 4 תלמידים חווה אלימות בביה"ס

גיל סימה

30.8.2010 / 14:33

לרגל פתיחת שנת הלימודים, פרסם מכון רפי סמית סקר ובו נתונים לא מעודדים לגבי האלימות בתיכונים. רבע מהתיכוניסטים דיווחו על מעורבות במקרי אלימות מילולית ופיזית

רגע לפני שהם נכנסים לכיתות ומתחילים את שנת הלימודים מתברר כי נתוני המעורבות של תיכוניסטים במקרי אלימות, לא מעודדים ולהורים יש סיבה אמיתית לחשוש. סקר שהוכן על ידי מכון המחקר של רפי סמית בשיתוף ד"ר איריס קלקא, והוזמן על ידי אגודת ניצן המטפלת בתלמידי בעלי קשיי למידה, בדק מדגם מייצג של בני נוער בגילאי 15-18 בנושא אלימות ושביעות רצון בבית הספר.

מהסקר, שהוכן לקראת שנת הלימודים, עולה כי רבע מתלמידי התיכון דיווחו על מעורבות במקרי אלימות מילולית ופיזית במהלך השנה האחרונה. כמו כן, כ-40% מהם דיווחו כי הורחקו מהשיעור לזמן ממושך לפחות פעם אחת בשל התנהגות האלימה.

לפי הנתונים, אחד מכל ארבעה תלמידים במערכת החינוך היה מעורב באלימות בתוך בתי הספר. כמו כן, כל תלמיד שביעי היה מעורב באלימות פיזית של ממש. עוד עולה מן הסקר, כי מעורבותם של הבנים במקרי האלימות גבוהה בהרבה ממעורבות הבנות. זאת בהתבסס על העובדה ש-56% מקרב הבנים דיווחו כי הורחקו מהשיעור לזמן ממושך במהלך השנה האחרונה.

ל-63% טוב בביה"ס

הסקר מצביע עוד כי אחוז התלמידים המתקשים בלימודים ונוטים לפרוק את תסכוליהם דרך אלימות, גבוה יותר מתלמידים אשר אינם מדווחים על קשיים בלימודים. "יש קשר בין אלימות לקושי בלימודים", הודתה מנכ"לית האגודה, מלי דנינו. "זהו עוד סימפטום לפריקת התסכולים שחווים תלמידים מתקשים", אמרה.

לדבריה, "אי אפשר להתייחס רק לאלימות עצמה. על מערכת החינוך לתת מענה להיבטים הרגשיים והחברתיים של אותם תלמידים והמחקרים מוכיחים שטיפול נכון בעזרה וסיוע לתלמידים אלו מוריד בסופו של דבר את רף האלימות".

עם זאת, נראה כי יש עוד מקום לאופטימיות: מהסקר עולה כי ל-63% מהתיכוניסטים טוב בביה"ס, והמצב מעודד יותר בקרב התיכוניסטיות המתגוררות ביישובי הפריפריה, אשר אמרו כי הן "מרגישות טוב עם עצמן" בכל הנוגע לזמן שהייתן בביה"ס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully