וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלחץ טירקל? אישה תצורף לצוות המו"מ הישיר

פנחס וולף

30.8.2010 / 14:10

לאחר ביקורת שספגה המדינה על כך שלא שולבה אף אישה בוועדת טירקל לחקר אירועי המשט לעזה, החליט רה"מ על שילוב אישה בצוות שינהל השיחות עם הפלסטינים

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ישלב בצוות המשא ומתן המדיני הישראלי למשא ומתן הישיר עם הפלסטינים אישה - כך הודיע בצהרים (שני) ראש מערך ההסברה, ניר חפץ. לדבריו, "הרכבת צוות המשא ומתן הישראלי לשיחות השלום טרם הושלמה".

ביום חמישי האחרון ראש הממשלה ערך דיון הכנה עם צוות יועציו לקראת פתיחת השיחות הישירות. בדיון השתתפו השליח המיוחד למשא ומתן, עורך הדין יצחק מולכו, היועץ לביטחון לאומי עוזי ארד, ראש לשכת נתניהו נתן אשל, היועץ לתכנון מדיניות רון דרמר וראש מערך ההסברה ניר חפץ. נתניהו הודיע כי בכוונתו לנהל באופן אישי את המשא ומתן, בסיוע של צוות דיסקרטי. בעת הצורך יתוגבר הצוות המצומצם באנשי מקצוע בתחומים שונים על פי נושאי הדיון, כאשר הנושא והנותן הראשי יהיה עו"ד מולכו.

כזכור, באחרונה מתח בית המשפט העליון ביקורת על המדינה, בפסק הדין בעתירה שהגישו ארגוני נשים נגד אי הכללתן של נשים בוועדת טירקל. "למרות הבטחות חוזרות ונישנות - לא נעשה די לתיקון המעוות", נכתב בפסק הדין.

שופטי בג"ץ שדנו בעתירה קבעו כבר לפני שבוע וחצי שעל הוועדה לפעול למינוי אישה, גם אם הדבר יוביל להחלפת חברי ההרכב. בפסק הדין המלא שפורסם היום נכתב כי חובה לתת ביטוי הולם לייצוגן של נשים בוועדות הציבוריות, דוגמת ועדת טירקל.

השופטים העבירו ביקורת על כך שלא גובשה רשימת מועמדות אלטרנטיבית לזו שנפסלה על ידי היו"ר טירקל ולא נערכה פניה לגופים חיצוניים שהיו יכולים לסייע באיתורה של מועמדת בעלת כישורים נדרשים, במיוחד בשלב הרחבת הוועדה.

השופטים הוסיפו כי אם עד תאריך היעד יוצע התפקיד לחמש נשים שעד כה לא הוצע להן לכהן בוועדה ואלה יסרבו, הרי שהממשלה תצא ידי חובתה לקיים את חוק שוויון זכויות הנשים. בג"ץ הבהיר כי אין הוא מורה על עיכוב דיוני הוועדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully