וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זמן איכות ביישוב אלעד: נתקעים בתוך המעלית

אריאל נוי

30.8.2010 / 11:43

בחודשיים האחרונים אירעו הפסקות חשמל רבות ביישוב אלעד. בכל הפסקה כזו, נאלצים כוחות ההצלה לחלץ עשרות בני אדם שנתקעו במעליות. חברת החשמל: "מודעים לבעיה"

תושבי אלעד נאלצים, מזה כחודשיים, להתמודד עם הפסקות חשמל רבות הגורמות לתקלות ולשיבושים ברחבי העיר. גם הבוקר אירעה הפסקת חשמל ביישוב, וצוותים של כיבוי אש, מגן דוד אדום ואיחוד הצלה נאלצו לחלץ 30 בני אדם ממעליות שפעולתן הופסקה.

השיא אירע בשבוע שעבר, אז חילצו כוחות ההצלה כ-100 בני אדם שהיו לכודים במעליות ברחבי היישוב. יו"ר מד"א בעיר וכונן איחוד הצלה אפי שטרן סיפר לוואלה! חדשות כי "למזלנו הרב, אף אחד לא פונה לביה"ח וכולם היו במצב קל. לצערי, אנחנו ביישוב רגילים לזה. כמעט כל שבוע יש לנו הפסקות חשמל. היום חילצנו ממעליות 30 איש, שזה ממוצע יומי".

תושבים באלעד סיפרו כי הם התרגלו למצב הזה ולמרות התלונות הרבות שנשלחו לחברת החשמל, לא נעשה דבר בנושא. לוואלה! חדשות נודע, כי ביישוב הוקמה יחידה מיוחדת המתורגלת לחילוץ בני אדם ממעליות בשל המצב שנוצר. "הקמנו יחידה של מחלצי מעליות בעקבות הפסקות החשמל המרובות. אני מברך על זה שלא היו פצועים קשה או כאלו שהיינו צריכים לפנות לבי"ח, אלא רק חילוצים ואנשים מבוהלים שנתקעו במעליות", סיפר שטרן.

"מודעים לתקלה ומטפלים בה"

כמו כן, למוקד העירוני אין מספר לחיוג ישיר לחברת החשמל וצוות המוקד העירוני נאלץ לחייג למוקד הארצי ולהמתין לשירות בדומה לאזרחים פרטיים, גם כאשר ישנה הפסקת חשמל המשתקת אתכל העיר. שטרן, שמנהל גם את המוקד העירוני, אמר כי "אנחנו מתקשרים כמו כל אזרח ל-103 וממתינים. זה מצב מגוחך שאנחנו לצערי חיים בו".

סגנית דובר חברת החשמל, יעל נאמן, מסרה בתגובה כי "יש להפריד בין הפסקת חשמל לבין החילוץ ממעליות. למעליות צריך להיות גנראטור שמגבה אותן בשעת חירום. הפסקת החשמל באלעד מתבצעת על ידי תחנת משנה, שככל הנראה יש בה שנאי שיש בו תקלות חוזרות. חברת חשמל מודעת לזה. יש לה תכנית עבודה, והיא מטפלת בזה גם הבוקר. גם הבוקר, כשהתקבלה ההודעה על ההפסקה, יצאו צוותים של מחוז הדרום לבדוק קודם כל מה התקלה, ואח"כ לתקן אותה. עשו שם פעולות בקווים ואחרי חצי שעה ל-70% מהתושבים חזר החשמל. אנו מודעים לבעיה החוזרת באלעד ומטפלים בה בסדרי עדיפויות גבוהים".

בתגובה לטענה כי למוקד העירוני באלעד אין קשר ישיר לחברת החשמל, והטיפול בתקלות נעשה דרך המוקד הארצי 103, אמרה נאמן כי "מוקד השירות של חברת החשמל מספרו 103. הוא פתוח לכל שניים וחצי לקוחות. מוקד השירות הוא מוקד מאוד יעיל. כמובן שבימים שיש עומס, יש יעילות נמוכה יותר. לעירייה יש קשר ישיר לחברת החשמל, ומוקד 103 נותן שירות מצוין לכל הלקוחות של חברת החשמל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully