וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייזנקוט דחה ההצעה לכהן כסגן הרמטכ"ל

30.8.2010 / 7:37

אלוף פיקוד צפון גדי אייזנקוט דחה את הצעתם של שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל המיועד יואב גלנט, להתמנות לתפקיד סגן הרמטכ"ל. עם זאת, הודיע כי ימשיך בתפקידו ככל שיידרש

אלוף פיקוד צפון גדי אייזנקוט דחה את הצעתם של שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל המיועד יואב גלנט, להתמנות לתפקיד סגן הרמטכ"ל. אייזנקוט הודיע כי ימשיך בתפקידו כאלוף פיקוד צפון ככל שיידרש.

לדברי גורמים במערכת הביטחון, הודעתו של אייזנקוט הפתיעה, זאת לאור העובדה כי למרות פרשת המסמך נטה אלוף פיקוד צפון להישאר בצבא לאחר השיחה עם שר הביטחון. בשלב זה מסתמן כי אייזנקוט לא יעזוב ב'טריקת דלת' אלא ימתין עד למינוי מחליף והערכה היא כי הוא עתיד לפרוש מהצבא. עם זאת, ישנו סיכוי נמוך כי יבקש להישאר בצה"ל כראש אמ"ן ויתמנה כסגן שני לרמטכ"ל בקדנציה של גלנט, במטרה להתמודד על התפקיד עם מגוון רחב יותר של תפקידים בעברו.

בשלב זה נותרו במירוץ על תפקיד סגן הרמטכ"ל שני אלופים: אלוף פיקוד מרכז, אבי מזרחי, והנספח הצבאי בוושינגטון, גדי שמני. במידה ואייזנקוט אכן יפגוש מהצבא, ברור כי הבחירה של גלנט לתפקיד תהיה בין השניים הללו, אולם אם אייזנקוט יישאר בצה"ל, סיכויו לזכות בתפקיד הרמטכ"ל בעוד ארבע וחצי שנים יהיו גבוהים, ועל כן עדיין לא ברור האם ייבחר להישאר או לפשוט את המדים.

אייזנקוט נפגש ביום שלישי עם ברק, שביקש ממנו שלא לפרוש מצה"ל בעקבות בחירתו של יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל, ולהישאר בצבא. כאמור, גם גלנט ביקש ממנו להישאר בצבא.

בעבר אמר אייזנקוט כי במידה וגלנט ייבחר לא ימשיך בצה"ל. עם זאת בימים האחרונים הופעלו על אלוף פיקוד צפון לחצים להישאר בצבא ולא לעזוב. אייזנקוט נחשב לאחד הקצינים המקצועיים והמוערכים שיש במטכ"ל. גלנט קיווה כי יישאר ויביא עימו את הניסיון המקצועי הרב שיש לו כקצין קרבי וותיק. שמו של אייזנקוט עלה גם כמועמד לתפקיד ראש אמ"ן, בעקבות עזיבתו הצפויה של ראש אמ"ן הנוכחי עמוס ידלין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully