וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "דברי הרב עובדיה פוגעים במאמצים לשלום"

אופק עיני

30.8.2010 / 1:23

במחלקת המדינה האמריקאית גינו את דבריו של מנהיגה הרוחני של ש"ס, והבהירו כי "הצהרותיו אינן רק פוגעניות מאוד, אלא גם פוגעות במטרה של השלום". פתח: "קריאה ברורה ליהודים הקיצוניים בישראל לחסל את יו"ר הרשות"

מחלקת המדינה האמריקאית פירסמה הלילה (שני) הודעה בה הצהירה ארצות הברית על גינוי דבריו של מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, על אבו מאזן והפלסטינים. בהודעה נכתב כי "אנו מביעים צער ומגנים את הצהרותיו המתסיסות של הרב עובדיה יוסף. הצהרותיו אינן רק פוגעניות מאוד, אלא גם פוגעות במטרה של השלום. כשאנחנו מתקדמים לקראת פתיחת המשא ומתן לשלום, חשוב שהפעולות משני הצדדים יהיו על מנת לסייע למאמץ, ולא לפגוע בו".

כזכור, הרב אמר "שייתמו אויבנו משונאינו, אבו מאזן וכל הרשעים האלה, שייאבדו מן העולם, יכה בהם הקדוש ברוך הוא מכת דבר, בהם ובפלסטינים האלה רשעים צוררי ישראל".

מוקדם יותר הגיבו גם בארגון פתח לדבריו של יוסף ואמרו כי "הדברים מהווים הסתה לרצח המוני ולהתנקשות פוליטית". בהודעה רשמית שפרסם הארגון נכתב עוד כי "הצהרותיו של הרב מחריבות מהיסוד את הדיון בין שתי הדתות. הארגון מחשיב זאת קריאה ברורה ליהודים הקיצוניים בישראל לחסל את יו"ר הרשות עבאס בחסות ברכה שקטה מממשלת נתניהו".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לדברי מנהיג ש"ס. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "דברים אלה אינם משקפים את גישתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולא את עמדת ממשלת ישראל. ישראל באה למשא ומתן מתוך רצון להתקדם עם הפלסטינים להסכם שישים קץ לסכסוך ויבטיח שלום, ביטחון ויחסי שכנות טובים בין שני העמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully