וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באשקלון מאיימים: ללא מיגון נשבית הלימודים

גיל סימה

29.8.2010 / 21:30

יו"ר ועד ההורים באשקלון זועמת על עמדת המדינה לפיה לא ימוגנו מוסדות החינוך בעיר: "זו הפקרות. המדינה מחכה ללוויות על מנת למלא את ייעודה. הלימודים לא יפתחו ללא מיגון"

חברה בוועד ההורים באשקלון, סופי חוטובלי, התייחסה אמש (ראשון) לתשובת המדינה לבג"ץ בעניין מיגון מוסדות החינוך בעיר, לפיה אין עילה להמשיך ולמגן את העיר. לדברי חוטובלי, "זוהי החלטה על הפקרת ילדינו. המדינה מחכה להגיע ללוויות על מנת למלא את ייעודה. מהלך זה רק מחזק את הקריאה שלנו שאין מקום לפתוח את שנת הלימודים עד אשר המדינה תקיים את הבטחותיה ותבטיח את ביטחון תושבינו".

"תדהמתנו העיקרית נוגעת בעיקר לאלוף פיקוד העורף יאיר גולן, אשר החליט לישר קו עם הדרג הפוליטי. החלטתו כעת סותרת לחלוטין את הסקר עליו הוא היה מופקד, ממנו עלה כי בתי הספר בעיר נעדרים מיגון", אמרו בוועד ההורים.

בעיריית אשקלון ציינו שאינם מופתעים מעמדת המדינה. "זה מאפיין את התנהלות המדינה לאורך כל העתירה. מי שיחליט בסופו של עניין על סמך טענותינו הצודקות הוא בית המשפט. במבחן התוצאה, אשקלון, להבדיל מערים אחרות בסביבה, ספגה הכי הרבה רקטות, גם בתקופת רגיעה. בימים הקרובים יגיע אלוף הפיקוד לביקור בלשכת ראש העיר ונבקש ממנו הבהרות לעניין זה".

מוקדם יותר היום, הגישה המדינה לבג"ץ את תשובתה לעתירת ועד ההורים באשקלון בשיתוף העירייה, בדרישה למגן את כל מוסדות החינוך בעיר נגד פגיעת רקטות. בתשובת המדינה נאמר כי אין הבחנה עקרונית בין אשקלון וערים אחרות שנפגעו בעבר בעימותים, וכן מודגשות בה עלויות המיגון והעובדה כי לא ניתנה כל הבטחה למיגון העיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully