וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצות בשומרון ישבשו שנה"ל: "המנהל אלים"

גיל סימה

29.8.2010 / 21:27

מספר מועצות בשומרון מתכוונות להשבית את הלימודים בשל התנגדותן לחזרתו לתפקיד של מנהל ביה"ס באלקנה, שנוקט לטענתן באלימות. משרד החינוך: "לא התקבלו תלונות"

בצעד לא שגרתי הכריזו היום (ראשון) ראשי מספר מועצות מקומיות בשומרון על כוונתם להשבית את מערכת החינוך ביישוביהם. במועצות האזוריות אורנית, אלקנה ושומרון מתכוונים לשבש את הלימודים בעקבות התנגדותן למינויו המחודש של שמואל גזבר למנהל בית הספר הממלכתי דתי באלקנה. לטענת ראשי המועצות, גזבר נקט בעבר באלימות כלפי תלמידים והיה מעורב במספר אירועים חריגים במהלך שנות ניהולו.

גזבר ניהל את בית הספר, המונה כ-800 תלמידים, במשך 14 שנים. לפני ארבע שנים יצא לחופשה ללא תשלום. "ברגע שנודע לנו שהוא חוזר, ניסינו בצורה היפה ביותר להניא אותו מכך אבל זה לא עזר", אמר לוואלה! חדשות שי סולברג מחברי ועד ההורים בישוב. לדבריו הורים רבים פנו אליו ושטחו בפני חברי הוועד אירועים של התנהגות אלימה עד כדי פלילית, לטענתם, שהתרחשו בשנים בהם ניהל גזבר את בית הספר.

במכתב רשמי החתום על ידי עורכי הדין של הוועד ומופנה למנכ"ל משרד החינוך, ד"ר שמשון שושני, מתארים ההורים מקרה במהלכו, לטענתם, נכנס גזבר לכיתה, השתולל, זרק חפצים שהיו על שולחן המורה ביניהם ספרי קודש ועבודות של תלמידים. "לאחר מכן", הם כותבים, "הוא בעט בפח האשפה ודרש מאחד הילדים לאסוף את הזבל שנשפך. התלמיד סירב וגזבר תפס אותו בחוזקה בידו והעיף אותו מהכיתה".

במקרה אחר, מפרטים ההורים, תפס המנהל את אחד התלמידים בידו והצמיד אותו לעיני כל התלמידים בכיתה לשולחן. ההורים טוענים כי לאור תחושת הפחד שקיננה בהם החליטו שלא לפנות ולהגיש תלונה כנגדו במשטרה. "זוהי התנהלות אופיינית למגזר המדובר ולקהילות סגורות", אמר גורם מהישוב.

גם ראש המועצה התערב

כל ניסיונותיהם של ההורים מלמנוע את חזרתו של המנהל לבית הספר לא צלחו, ובשבוע האחרון התערב בנושא ראש המועצה המקומית אלקנה אשר גם שלח מכתב למנהל המחוז במשרד.

"אני סבור שעל קרקע בוערת לא ניתן יהיה לפתוח את שנת הלימודים, קל וחומר לנהל את בית הספר באופן יעיל", כתב ראש המועצה, צדוק זהוראי. לקריאה זו הצטרפו גם המועצה האזורית שומרון ומועצת אורנית אשר כתבו: "פעולת החלפת מנהל בית הספר הנוכחי תגרום לאי שקט ולהשבתת מחאה מצד הורי התלמידים, העלולים להיפגע ממהלך זה".

בתגובתו הפנה גזבר את אותם גורמים, המבקשים למנוע ממנו לחזור לתפקיד, לשורת ההישגים אליהם הגיע בית הספר במהלך השנים בהן שימש כמנהל, ביניהם פרס החינוך הדתי. "קבעתי לעצמי שאני לא אנהל מלחמה על גב התלמידים. שנת הלימודים תיפתח איתי ובלעדיי ואני לא מתכוון לאחוז בקרנות המזבח", אמר לוואלה! חדשות.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "גזבר אמור לשוב ולנהל את בית הספר עם סיום החופשה ללא שכר שאושרה לו על ידי המשרד ובהתאם להנחיות הקיימות לעניין זה. יש לציין כי לא נמצאו בתיקו האישי של המנהל כל פניה או תלונה על עבודתו או אופן התנהלותו כלפי גורם בבית הספר ובכלל זה כלפי תלמידים בשנים הקודמות ליציאתו לחופשה".

"פניות אנונימיות המתייחסות בעיקר לתקופות מוקדמות וחלקן ללא ציון מועד האירוע החלו להגיע למשרד בתקופה האחרונה עת נודע לגורמים שונים בישוב על שובו הצפוי של המנהל לתפקידו בניהול בית הספר. הואיל וקיימת מחויבות של המשרד להחזרת המנהל לתפקידו הקבוע ובהעדר ממצאים ולו ראשוניים לביצוע המעשים לכאורה שמועלים במכתבים כאמור החליט המשרד כי המנהל ישוב לתפקידו לקראת שנת הלימודים הבאה. זאת במקביל לבדיקת התלונות העולות במכתבים על ידי הגורמים המקצועיים במשרד", לשון תגובת משרד החינוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully