וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המערב ייפגע מערעור הלגיטימיות של ישראל"

פנחס וולף

29.8.2010 / 20:12

סגן שר החוץ דני אילון פתח כנס משפטנים בינלאומי על דרכים להילחם נגד הדה-לגיטימציה של ישראל בדעת הקהל העולמית. "על העולם הנאור להתגייס נגד התופעה, שמטרתה למנוע ממדינות להתגונן מפני טרור"

150 משפטנים מכל העולם ידונו השבוע בדרכים להשיב מלחמה אל מול הנסיונות לערער על הלגיטימיות של ישראל בדעת הקהל העולמית. את הכנס הערב פתח הערב (ראשון) סגן שר החוץ דני אילון (ישראל ביתנו). "המטרה של הדה לגיטימציה נגד ישראל היא למנוע מכל המדינות המערביות את היכולת למממש את זכותן להגנה עצמית מפני הטרור", אמר.
"השימוש לרעה שאויבינו עושים בוועדה לזכויות אדם בז'נבה ובבית הדין הבינלאומי בהאג הוא עיוות של הדין הבינלאומי. לכן, על כל העולם הנאור להתגייס נגד התופעה, כדי לא לאפשר לארגוני טרור להילחם במדינות ריבוניות באמצעות פוליטיזציה של ארגונים בינלאומיים. המאבק נגד התופעה הזאת הוא לא רק של ישראל, אלא של כל המדינות הדמוקרטיות".

איילון השווה בכנס בין בעיית הפליטים הפלסטינים לבין עליית יהודים ממדינות ערביות אותם קלטה מדינת ישראל. לדבריו, "על המדינות הערביות לפתור את בעיית הפליטים כפי שישראל קלטה את יהודי המדינות הערביות. בהיסטוריה לא היה מצב ששמרו פליטים ברמה תת אנושית ומנעו מהם זכויות, כפי שמדינות ערביות מתייחסות לפליטים. לכן היום אין קייס משפטי, הומני או מוסרי, ובעיית הפליטים תפתר רק במקום מושבם או במדינה פלסטינית עתידית. הבעיה היא שלהם, לא שלנו".

את הכנס יזם משרד החוץ והוא יימשך עד יום חמישי. 150 המשפטנים שנוטלים בו חלק הגיעו מארצות הברית, אירופה, מדרום אמריקה, מאסיה ומאפריקה. גם משפטנים ישראלים בכירים, כדוגמת השופט אליקים רובינשטיין, המשפטנית רות גביזון והפרקליט הצבאי הראשי תא"ל אביחי מנדלבליט, משתתפים באירועי הכנס. כמו כן, בכנס ישתתפו משפטנים מבריטניה, בה ניתן היה להגיש תביעות נגד בכירים ישראלים בתלונה על פשעי מלחמה.

מחר המשפטנים ייפגשו עם נשיא המדינה שמעון פרס. במשרד החוץ הביעו תקווה כי עם סיום הכנס ביום חמישי, המשפטנים יעלו את נושא העיוותים של הדה לגיטימציה בפורומים בינלאומיים, ויילחמו נגד התופעה יחד עם ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully