וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמש שנים אחרי: זוכרים את הוריקן קתרינה

טליה שחר

29.8.2010 / 20:24

הנשיא האמריקאי ברק אובמה יבקר בניו אורלינס וישתתף בטקס לציון חמש שנים להוריקן קתרינה שהטביע את רוב העיר. בעיירה סמוך לניו אורלינס, ניסו התושבים לשים את האסון מאחוריהם באמצעות טקס הלוויה סימבולי

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

בארצות הברית מציינים בסוף השבוע חמש שנים לסופת ההוריקן קתרינה שפקדה ב-2005 את אזור מפרץ מקסיקו וגרמה למותם של יותר מ-1,800 בני אדם, ולנזק בסכום של יותר ממיליארד דולרים.

הנשיא ברק אובמה צפוי להגיע היום (ראשון) לטקס זיכרון בניו אורלינס, העיר שקרסה תחת עומס הגשמים, לאחר שסכריה נפרצו.

אתמול ערכו תושבי עיירה סמוך לניו אורלינס טקס אשכבה סימבולי לסופה, אקט שנועד לעזור לחברי הקהילה להחלים ולשים את המאורעות האיומים מאחוריהם. "היום אנו מתכנסים, כדי לקבור את קתרינה. איפה היה אלוהים לפני חמש שנים? כאן, בוכה עמנו, ומנסה לנחם אותנו בעיצומה של הטרגדיה", אמר ארכבישוף גרגורי איימונד שניהל את הטקס.

50 סכרים נפרצו

הוריקן קתרינה היא אחת משלוש הסופות הקשות ביותר שפקדו את ארצות הברית. היא הגיעה לשטח ארצות הברית, ופגעה ישירות בניו אורלינס, שבמדינת לואיזיאנה, ב-29 באוגוסט 2005. עקב עוצמתה הרבה, כ-85% מהעיר, שנמצאת מתחת לגובה פני הים, כוסו במים, אחרי שיותר מ-50 סכרים נפרצו.

העיר עצמה עדיין נמצאת בתהליכי שיקום. אחד האזורים בעיר שנפגע בצורה הקשה ביותר הוא המחוז התשיעי, שכמעט כולו שקע מתחת למים. כ-95% מתושביו היו שחורים ועניים. בכמה מקומות גובה המים הגיע לשישה מטרים, ומאות מבנים נהרסו. חמש שנים אחר כך, כ-75% מהתושבים עדין לא חזרו. חלק מהבתים נבנו מחדש, אולם שטחים נרחבים נותרו נטושים.

אזורים אחרים לאורך מפרץ מקסיקו, שחזרו איכשהו למסלולם, נאבקים כיום עם נזקי כתם הנפט העצום. בנאומו צפוי הנשיא להבטיח לניצולים שחזרו לבתיהם כי הוא מחויב להשלמת הבנייה מחדש של ניו אורלינס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully