וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האולם נשרף - בית הספר מחכה 13 שנה לשיפוץ

גלעד גרוסמן וגיל סימה

29.8.2010 / 14:36

מרכז "מוסאוא" לזכויות האזרח עתר לבג"ץ בדרישה לחייב את עיריית לוד לשפץ אולם ספורט בחטיבת ביניים בעיר שנשרף לפני 13 שנים ומאז לא תוקן. "האולם מהווה סכנה בטיחותית", נכתב

שנת הלימודים תיפתח השבוע, אולם גם השנה תלמידי חטיבת הביניים "נווה ירוק" בלוד לא יוכלו להשתמש באולם הספורט של בית הספר, מכיוון שהוא נשרף לפני 13 שנה, ועד היום לא תוקן. בסוף השבוע עתר מרכז "מוסאוא" לזכויות האזרחים בישראל לבג"ץ, בדרישה לחייב את עיריית לוד ומשרד החינוך לפרסם מכרז לשיפוץ האולם ולהתחיל מיד לאחר מכן בעבודות. בינתיים, דורשים ב"מוסאוא" שהאולם יגודר והכניסה אליו תמנע מכיוון שמדובר במפגע בטיחותי.

לפי העתירה, שהוגשה באמצעות עורך הדין נדאל עות'מאן, בית הספר ממוקם בשכונת נווה ירק, והשנה ילמדו בו כ-1,060 תלמידים. מדובר בשכונה שנבנתה עבור האוכלוסייה הערבית בעיר בשנות ה-70', וכיום 93% מתושבי האזור ערבים. מדובר באוכלוסייה מרקע סוציו-אקונומי נמוך, שחשופה לדרגה גבוהה של סמים ואלימות. מלבד חטיבת הביניים ובית ספר יסודי, אין בשכונה מקומות משחק או שטחים פתוחים אחרים.

לטענת העותרים, משרד החינוך הקצה כבר לפני כשנה תקציב עבור שיפוץ האולם, אולם מאז לא חלה כל התקדמות בנושא. כמו כן, בתחילת החודש הוחלט בממשלה לתקצב את מערכת החינוך בלוד ב-44 מיליון שקל. "האולם שנמצא בשטח בית הספר יחשוף את התלמידים לסכנות", נכתב בעתירה, שבה נטען כי האולם במצבו הנוכחי מסכן את שלומם של אלפי התושבים המתגוררים בסביבה. עוד נטען, כי "בניגוד לתקני משרד החינוך, לתלמידים לא יהיה אולם בית ספר שיאפשר להם לקבל חינוך גופני הולם".

"פגיעה בזכות לשיוויון"

ב"מוסאוא" טענו, כי הסחבת בטיפול היא חלק מהאפליה נגד התלמידים הערבים בישראל, וכי המצב בלוד חמור במיוחד. "המצב בתחום החינוך של האזרחים הערבים בעיר לוד הינו אקוטי ביותר, שכן רמת ההשכלה בקרב האזרחים הערבים בלוד נמוכה ביחס לכלל אוכלוסיית לוד וביחס ליהודים והערבים במדינה", נכתב בעתירה. "המחסור באולם ספורט, פעילות בבית הספר והיעדר אלטרנטיבות, יחד עם המפגעים והסכנות הבטיחותיות, מהווים פגיעה חמורה בזכות התלמידים לשוויון".

מעיריית לוד נמסר בתגובה כי "בעניינים משפטיים מעדיפה העירייה להעביר את תגובתה קודם לבית המשפט. לאחר מכן וככל שהדבר יהיה רלוונטי תשמח העירייה להעביר את תגובתה לתקשורת".

מהלשכה המשפטית במשרד החינוך נמסר בתגובה כי "העתירה טרם התקבלה. לכשתתקבל, המשרד ייתן את תשובתו לבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully