וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק נגד המשך ההקפאה: "שכונת מדורגי סילבן"

פנחס וולף ויהושע בריינר

29.8.2010 / 13:54

פעילי מועצת יש"ע הפגינו מול ישיבת הממשלה נגד האפשרות להאריך את תקופת הקפאת הבנייה בהתנחלויות. הם נשאו שלטים שמטרתם להזכיר לשרי הליכוד את מחויבותם לחידוש הבנייה

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

מועד סיום הקפאת הבנייה בהתנחלויות מתקרב, אולם בימין חוששים מפני הארכה בלתי רשמית של הצו. לשם כך, השיקה מועצת יש"ע קמפיין נרחב במחאה על ההקפאה תחת הכותרת "בונים על המילה שלכם" המכוון בעיקר לשרי הליכוד שהביעו בעבר את מחויבותה של הממשלה לחדש את הבנייה בתום תקופת ההקפאה ב-26 בספטמבר.

פעילי מועצת יש"ע הפגינו הבוקר (ראשון) מול ישיבת הממשלה בבירה כשבמהלך ההפגנה הונפו שלטים עליהם צוין שמן של "שכונות הוקרה" שיוקמו לכאורה על שם שרי הליכוד בגדה. בין השכונות החדשות ניתן למצוא את "רמת ארדן" שבמעלה אדומים, "נווה בגין" בגבעת זאב, "מדורגי סילבן" באלפי מנשה ו"נופי לבנת" באפרת.

במועצת יש"ע הסבירו כי "אנו מחזקים את השרים בהבטחתם לחידוש הבנייה ולחתימה על המכרזים החדשים ביהודה ושומרון, ופרויקט 'שכונות ההוקרה' הינו דרך נאותה להוקיר אותם על עמידתם בהבטחתם, ומי יודע – אולי בסופו של יום השרים גם יזכו לעבור לגור בשכונות הנושאות את שמם".

"המטרה להגיד לראש הממשלה אל תיכנע, אל תתקפל. מאז ימי המנדט ומדיניות 'הספר הלבן' לא היתה מדיניות כל כך חמורה לגבי ההתיישבות בארץ, צריך לשים לזה סוף", אמר נפתלי בנט, מנכ"ל מועצת יש"ע. "נתניהו עומד בלחצים בלתי אפשריים של אובמה, שלא רואה את טובת ישראל לנגד עיניו. כמו מנהיגים גדולים לפניו הוא צריך לעשות את מה שטוב לישראל ולא להילחץ לברק חוסין אובמה", אמר בנט.

נתניהו נגד מתווה מרידור

המחאה של מועצת יש"ע איננה מגיעה יש מאין. בימים האחרונים נוכח ההודעה על פתיחת המשא ומתן הישיר בין ישראל והפלסטינים מתחזקת ההערכה כי ראש הממשלה יצטרך להגות פתרון "יצירתי" לסיום ההקפאה. זאת, שכן הפלסטינים מתנים את השיחות בהמשך ההקפאה. השר לענייני מודיעין דן מרידור הציע לפני שבוע מתווה לפיו הבנייה תחודש רק בגושי ההתיישבות שבכל מקרה על פי הגישה הישראלית יישארו בידיה גם בהסדר עתידי.

אלא שנתניהו מתנגד למתווה, כך לפי המשנה לראש הממשלה השר סילבן שלום. לדברי שלום בישיבת שרי הליכוד שהתקיימה הבוקר, "בשבוע שעבר ראש הממשלה אמר שישיבת פתיחת השיחות הישירות תהיה טקסית, זאת בעקבות דברי דובר הבית הלבן שעל פיהם ידונו גם בהקפאה. שאלתי היום את ראש הממשלה האם יהיה גם דיון מהותי בפתיחת השיחות. רה"מ השיב שאולי יהיו דיונים אך לא יוחלפו ניירות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר לפתיחת השיחות הישירות עם הפלסטינים בוושינגטון. לדבריו, "ביום שלישי אצא לוושינגטון לפתיחת שיחות השלום. עמדנו על כך שהן יתקיימו ללא תנאים מוקדמים וכך אכן יהיה. מטרתנו לקדם הסכם שלום על העקרונות הבאים: הכרה בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, קץ הסכסוך וקץ התביעות מישראל וכן כינון סדרי ביטחון אמיתיים בשטח שיבטיחו שלא יישנה ביהודה ושומרון מה שהתרחש בלבנון ובעזה. ישנם נושאים רבים נוספים אך אלו נדבכי היסוד".

נתניהו הוסיף כי "אם ההנהגה הפלסטינית תיגש לשיחות באותה רמת רצינות נוכל להתקדם להסכם יציב. אני ער לקשיים, יהיו הרבה מהמורות אך השאלה היא האם יש נכונות לקדם שלום שיפתור את הסכסוך לדורות. לא רק הפסקה טקטית אלא שלום שמושתת על הכרה ביטחון יציבות ותמיכה כלכלית. זו המטרה שלי, אני מקווה שזו גם מטרת הפלסטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully