וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפז שוב משנה גרסה: לא זייפתי את מסמך גלנט

איילה חננאל

29.8.2010 / 12:52

פרקליטו של סגן אלוף במיל' בועז הרפז, החשוד בזיוף מסמך גלנט, אמר בדיון בבית משפט השלום בפ"ת כי מרשו לא עומד מאחורי הזיוף. "הוא נשבר מהלחץ – ולכן הודה בפני חוקריו". בתוך כך, הוארך מעצרו של הרפז ב-4 ימים

החשוד בזיוף המסמך שכונה "מסמך גלנט" שוב משנה את גרסתו. פרקליטו של סגן אלוף במיל' בועז הרפז אמר היום (ראשון) בדיון בהארכת מעצרו של מרשו בבית משפט השלום בפתח תקווה, כי מרשו טוען כעת שהוא לא עומד מאחורי זיוף המסמך. לטענת פרקליטוף עו"ד יחיאל וינרוט, "הוא נשבר מלחץ המעצר ולכן הודה". בתום הדיון הוארך מעצרו של הרפז בארבעה ימים.

עו"ד וינרוט הסביר כי מרשו אינו כופר בגרסה שנתן, אלא הסביר כי הרפז כי "נשבר מהלחץ שהוא היה נתון בו בשל המעצר - ולכן הודה. עקב כך סברנו כי המעצר רק מעכב את החקירה ושובר את רוחו". ואולם, פרקליטו הסכים להארכת המעצר עד יום רביעי.

במהלך חקירתו מסר הרפז מספר גרסאות שונות. תחילה הוא הכחיש כל קשר לזיוף המסמך, בהמשך טען כי המסמך הגיע לידיו מגורם שהוא אינו יודע לנקוב בשמו. לבסוף, הודה הרפז בזיוף המסמך, והצהיר כי עשה זאת לבדו וללא עזרתם של אחרים. את גרסתו האחרונה מתקשים במשטרה לקבל. לפיכך חוקריו של הרפז ביקשו ממנו לעבור בדיקת פוליגרף ולחתום על הסכם "עד מדינה" בתמורה להפללתם של שותפיו לזיוף, אך הרפז סירב לכך.

רוצים למנוע מפגש עם התקשורת

נציג המשטרה רב-פקד ניב ארזי, הדגיש כי אם עד תום תקופת הארכת המעצר הנוכחית לא תסתיים החקירה, המשטרה תבקש להאריך את מעצרו פעם נוספת. במהלך הדיון טען נציג המשטרה כי חוקרי היאחב"ל ופרקליטיו של הרפז הגיעו להסכמה לגבי הארכת מעצרו וקיום הדיון בהיעדרו. עם זאת, הרפז הובא לביהמ"ש ושהה במהלך הדיון בתא העצורים, אך לא הוצא לאולם.

זו הפעם השנייה שמעצרו של הרפז מוארך, בה הסכימו פרקליטיו להארכת המעצר ולקיום הדיון בהיעדרו. לטענת פרקליטיו, אלה נעשו במטרה למנוע מהרפז את המפגש עם התקשורת בתוך כותלי אולם ביהמ"ש.

במהלך סוף השבוע זכה הרפז לביקור מצד אשתו, שתשואלה אף היא על ידי החוקרים לגבי גרסאותיו השונות של בעלה. בתוך כך, במשטרה ממשיכים לחשוד שפרשה היו מעורבים גם גורמים נוספים, ביניהם קצינים בצה"ל בפועל ובדימוס. ייתכן שההתפתחויות בחקירה יובילו לחקירה חוזרת של בכירים בצבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully