וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העולם ואנחנו: 25 דקות של נחת (זמני)

יעקב אחימאיר

29.8.2010 / 7:26

עולם הפוך: הפדרציה הציונית של בריטניה קראה לתומכיה לשגר מחמאות לבי.בי.סי על שידור כתבת התחקיר "מוות בים התיכון", בנוגע לפרשת ההשתלטות של שייטת 13 על ספינת המרמרה. הכתבה שודרה בתוכנית "פנורמה" היוקרתית, וגם בתוכנית "רואים עולם" בעריכתו של הח"מ.

הפדרציה הציונית הבריטית סברה כי יש להודות לבי.בי.סי על "סיקור הוגן" של פרשת המשט. ומדוע עולם הפוך? כי כתבת תחקיר הוגנת, שהיתה בפירוש מסמך, נראית לפתע כתבה "פרו?ישראלית", או, כפי שהגדירו אותה כמה חוגים פרו?פלסטיניים: "זו היתה כתבה שהעניקה פרס לישראל". אכן, הכתבת ג'ין קורבין הוכיחה, בעזרת תיעוד מדוקדק, כי כוונת מארגני המשט, מלכתחילה, היתה לחולל עימות אלים עם מדינת ישראל כדי שעימות זה, שיעלה בקורבנות, יהווה עוד פרק במיתוס ההתנגדות הפלשתינית לישראל. או, במילותיה של קורבין, המטרה לא היתה להושיט סיוע לנזקקי עזה, אלא להנחית עוד מכה מדינית לישראל. לא בכדי הפגינו חוגים פלסטיניים ליד משרדי הבי.בי.סי בבריטניה במחאה. מה גרם לנימה השלטת באותו שידור של "פנורמה"? לא היה זה שידור המעניק "פרס לישראל", כהגדרתם של חוגים עוינים לישראל, אלא שידור "מאוזן", מתוחקר, מתועד להפליא. אבל זהו טון כה חריג עד שהוא נתפס כפרו?ישראלי.

עוד נשלם על כתבה מאוזנת

העניין הוא שבל יצפו שוחרי טובתה של ישראל, ובעיקר של תדמיתה, לכתבות רבות ברוח כתבת "פנורמה". יש לומר, ובאורח ברור: עיתונאים הנוחתים בנתב"ג במטרה לסקר אירוע זה או אחר הקשורים לעימות הישראלי?פלשתיני, רואים מראות קשים - מחסומים, תורים וחיפושים אצל הממתינים לעבור את המחסום. בלשון המקצוע: מראות שהם "חגיגה למצלמה". ועיתונאות, יש לומר, ובצער, מטבע המקצוע, היא מקצוע הנגוע לא אחת בשטחיות.

הרי גם עיתונאי ישראלי יתקשה לא אחת להתעמק בסכסוך ביבשת אפריקה או באמריקה הדרומית. כתבים זרים, לא כולם, לא התעמקו בפשר שליטתה של ישראל בשטחים. רבים מהם נולדו לאחר 1967. אבל לקח אחד, אולי, אפשר להפיק לגבי הכלל בעקבות הכתבה של הבי.בי.סי. לקח הפתיחות: אם אין לצה"ל מה להסתיר, גם במבצע שהיו בו תקלות, של מודיעין ושל ביצוע בשטח, יפתח נא צה"ל את שעריו גם בפני גורם זר, גם בפני גורם תקשורתי הנחשב ל"עוין" (במקרים אחדים, בצדק). והרי כך נעשה הפעם.

שגריר ישראל בבריטניה, רון פרושאור, כבר אמר בעקבות מחאת הפלסטינים על הכתבה: "אנחנו עוד נשלם על כתבה מאוזנת שכזו". פרושאור רצה לומר כי הבי.בי.סי אולי עוד יתחרט, ואלוהים ישמור מפני נימת הכתבה הבאה שתשודר ב"פנורמה", אשר תחתור לרצות את הצד הפלסטיני, גם אם בינתיים אפשר להתבשם מהסיקור האחרון שלהם.

  • עוד באותו נושא:
  • בריטניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully