וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עושה "אימת הערבים" מפסגת זאב בגלות בדרום?

יהושע בריינר

29.8.2010 / 7:30

פעיל הימין, משה בן זיקרי, שכונה "השריף" של שכונת פסגת זאב בירושלים בעקבות מלחמתו בקשרים בין צעירים ערבים וצעירות יהודיות, מתגורר כעת בדרום הארץ. הסיבה, לטענתו: בשב"כ רמזו שכדאי לו לעזוב את השכונה

הוא היה אימת הערבים באיזור ירושלים, כונה "גיבור השכונה" ו"השריף", ופעל לסילוק פלסטינים מהשכונות פסגת זאב ונווה יעקב שבירושלים, אבל בשבועות האחרונים נעלם משה בן זיקרי, מי שהפך את המאבק של זוגות מעורבים של פלסטינים ויהודיות למלחמה של ממש בבירה. תושבי פסגת זאב, מקום מגוריו של בן זיקרי, לא הבינו איפה נעלם המנהיג של השכונה, שגרם לפלסטינים תושבי השכונה לעזוב את בתיהם ולסגור את חנויותיהם. בימים האחרונים התגלה בן זיקרי רחוק מירושלים, בעיר דרומית, וטען שהשב"כ גרם לו לצאת לגלות ארוכה ורחוקה.

בן זיקרי אינו מעוניין שהשב"כ ידע היכן הוא. הוא מדבר מטלפונים ציבוריים, מנסה שלא להתבלט, חושש מאימת שירות הביטחון הכללי, שלדבריו רודף אותו בשל פעילותו נגד תופעת ההתבללות בשכונות בצפון ירושלים. "כבר מהיום הראשון שלי בשכונה הבנתי שאסור המצב הזה יימשך", סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות, "כמויות של ערבים שיושבים על בנות יהודיות בגנים, שותים, מעשנים ואף אחד לא פוצה את הפה. הלו, זה פסגת זאב או בית חנינא? התחלתי לארגן כנסים והפגנות נגד הנוכחות הערבית בשכונה, כל במטרה לייצר דעת קהל נגד התופעה. מדי ערב היו סיורים של קבוצות שהתארגנו כדי לוודא שאין מצב כזה שערבים יושבים עם בנות יהודיות. ברגע שאתה מסביר לבן אדם בצורה הכי יפה שהוא לא רצוי פה, הוא מבין את הרמז".

בן זיקרי מדגיש כי מעולם לא עבר על החוק והוא בעצמו הוכה פעמיים בשל פעילותו, אולם בשטח זה נראה אחרת. דבק מגע נמרח במנעוליהם של בתי פלסטינים בפסגת זאב, חנויות נשרפו והפלסטינים החלו לחשוש ממי שכונה "השריף המקומי". "התורה אוסרת על התבוללות וצריך לשמור על המצב. בנות שנכנסות לקשרים עם ערבים לא מבינות למה הן נכנסות, ויש לי עשרות סיפורים. תמיד בהתחלה זה גן עדן, והערבי מעריף עליה אהבה ומחמאות, אבל ברגע שהיא שלו, מתחיל הגיהינום של אלימות. הם מורידים את הבנות לזנות. לא יכולנו להרשות לעצמנו שפסגת זאב תהפוך לשועפט. וכל היפי נפש האלה, אני רוצה לראות איש שמאל הכי קיצוני שייתן לבת שלו לגור עם ערבי בכפר".

"אשתי התחילה לבכות"

הפעילות בפסגת זאב עלתה רמה. הפלסטינים, מרביתם משתפי פעולה בעברם שהמדינה העבירה אותם להתגורר בישראל, החלו לנטוש את השכונה. במקביל החל בן זיקרי לקבל גיבוי ושיתוף פעולה מתושבי יצהר ומהרב יצחק שפירא. גם השב"כ נכנס לתמונה, וגרם, לדברי בן זיקרי לכך שיוגלה מהשכונה.

"בערב פסח האחרון קראו לי ולאשתי לשיחת שב"כ בתחנת המשטרה בנווה יעקב", שיחזר בן זיקרי. "שתבין, פעם המשטרה היו מעודדים אותנו, ופתאום קראו לנו לשיחה. היו שם שניים, הציגו עצמם בשמות בועז ויפתח ואמרו שהם מהמחלקה היהודית. אני הודעתי להם שאני לא מדבר, ואז הם פנו לאשתי ואמרו לה שמאז שהגעתי לשכונה הערבים מפחדים להסתובב, ושמדובר במשת"פים שהצילו את המדינה ואני גורם להם לעזוב את השכונה. התערבתי ואמרתי להם שאני הצלתי בנות ושאם עברתי על החוק, שיכניסו אותי לכלא".

בן זיקרי מספר כי "פתאום השוטרים שינו טון ואמרו 'אנחנו יודעים ששריפת המכוניות קשורה אלייך, והרס הבתים זה אתה. כדאי לך להפסיק עם הפעולות. את יודעת שבעלך הוא טרוריסט שמוכר לנו עוד משנות ה-90?'". בן זיקרי עצמו נחקר בעבר בפרשת הדוקר הסדרתי, בה נחשד חיים פרלמן, אך שוחרר לאחר שהציג אליבי. "ואז הם אומרים לאשתי שאני עדיין החשוד העיקרי בפרשה. אשתי התחילה לבכות. היא שאלה אותם, 'מה אתם רוצים, שנעזוב את השכונה?', הם ענו לה, 'אולי זה הפתרון'. הרמז היה ברור".

לפני מספר שבועות, נטשו בני הזוג את ירושלים ועברו לעיר בדרום הארץ. בן זיקרי ממשיך לחשוש, אבל מדגיש לאורך כל השיחה שמעולם לא עבר על החוק. "אני ממשיך להיות בקשר עם האנשים בשכונה ודואג שהם יוודאו שהערבים לא מסתובבים שמה. ההתבוללות הזאת עוד תהרוס את כל ירושלים, חייבים לעצור אותה איפה שהיא מתחילה".

השב"כ: דיברנו איתו, לא איימנו עליו

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) הגיב לפרשה ואמר כי "יש להוקיע את התנהגות השב"כ ולשאול מאיפה הסמכות לאיים על רעייתו של פעיל פוליטי ולגרום להגליית משפחה מפסגת זאב, נדמה ששיכרון הכוח של אנשי המחלקה היהודית עושה להם לא טוב. הגיע הזמן לבדק בית רציני בארגון ואני מתכוון ליזום דיון בעניין בכנסת".

בשב"כ אישרו כי קיימו שיחה עם בן זיקרי ואשתו, אולם הכחישו בתוקף כי הורו לו לעבור מירושלים למקום מגורים אחר. "שירות הביטחון הכללי מופקד על שמירת ביטחון המדינה מפני איומי טרור, חבלה וחתרנות", נמסר בתגובה רשמית, "כחלק ממילוי תפקידי השירות, מבוצעות בין היתר, שיחות עם גורמים המבצעים פעילות שיש בה כדי לפגוע בביטחון המדינה, וזאת במטרה לנסות ולהעביר לגורמים אלה מסר מרסן לבל יקצינו פעילותם ו/או יבצעו פעילות בלתי חוקית ואלימה".

"עם מר משה בן זיקרי ורעייתו אכן קוימה שיחה ברוח זו, שבה הובהר להם כי על מר בן זיקרי להמנע מפעילות בלתי חוקית, מסיתה ואלימה כלפי האוכלוסיה הערבית באזור. יודגש כי, בשום שלב בשיחה לא הועבר לבני הזוג מסר לפיו עם לא יעזוב מר בן זיקרי את השכונה ייעצר ו/או כל מסר אחר ברוח זו".

עדכון ראשון: 06:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully