וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביבה שליט לבנה: "גלעדי, אתה שומע אותי?"

אריאל נוי ופנחס וולף

29.8.2010 / 0:01

אמו של החייל החטוף נאמה בטקס ציון יום ההולדת ה-24 של בנה שבשבי חמאס ואמרה: "לא אפיתי עוגה, שוב לא קניתי מתנה". היא קראה לרעיית רה"מ לסייע בשחרור בנה

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידיאו: עידן גוראל)

אלפי בני אדם ציינו אמש (שבת) את יום הולדתו ה-24 והחמישי בשבי חמאס של החייל החטוף גלעד שליט בטקס במאהל המחאה מול משכן ראש הממשלה בירושלים. אמו של שליט, אביבה, ביקשה בטקס סליחה מבנה על כך שלא הצליחה להחזיר אותו הביתה. "גם השנה לא קניתי מתנה, לא אפיתי עוגה, ולא תוכל לכבות את הנרות ולהביע משאלה", אמרה אביבה בכאב ופנתה לבנה: "גלעדי האם אתה שומע, האם אתה יודע שמדינה שלמה מגויסת בשבילך?".

היא הוסיפה: "בני היקר, זה כבר יום הולדתך החמישי בשבי. היום אני מבקשת למענך משאלה אחת, שלא יכבה נרך, שתשאר בריא בגופך ובנפשך ושתחזיק מעמד. אנחנו עושים כל שביכולתנו כדי שהמשאלה תתגשם אך הדבר בעיקר בידי ראש הממשלה המתגורר כאן ממול".

היא גם פנתה לאשת ראש הממשלה שרה נתניהו בקריאה שזו תסייע לשחרר את בנה: "עלית לכותרות לגבי ילדי העובדים הזרים, אבל הרשי לי להזכיר לך ילד שיותר מארבע שנים קבור בעזה את זעקתו את שומעת? את כאבו את שומעת? צעקתו מגיעה עד לסף דלתך. אל תנעלי אותה". אביבה פנתה לראש הממשלה ואמרה: "אדוני ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, הפגן מנהיגות חזקה, קבל החלטה אמיצה טרם צאתך לשיחות השלום בוושינגטון. שחרר את גלעד לפני שיגמר הזמן, לפני שיתרוקן שעון החול של גלעד".

אשת ראש הממשלה מסרה בעקבות פנייתה של אביבה שליט כי היא מבינה את הכאב של אביבה ושל משפחת שליט. "ליבי יוצא אליהם ואל גלעד, אני יודעת שבעלי, ראש הממשלה, עושה מאמצים גדולים מאוד להחזיר את גלעד הביתה בריא ושלם במהרה", נמסר מרעיית ראש הממשלה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי הוא מתכוון ליזום פגישה עם משפחת שליט לפני ראש השנה לאחר שובו מארצות הברית.

"איש אינו יכול להישאר אדיש לטרגדיה"

בתוך כך, משרד החוץ הבריטי קרא אמש לחמאס לשחרר את החייל החטוף גלעד שליט באופן מיידי. בהודעת המשרד נמסר כי "מחשבותיהם של רבים מבריטניה נמצאות עם גלעד שליט ועם משפחתו. החזקתו בשבי אינה מוצדקת ולא מקובלת. הממשלה הבריטית דורשת את שחרורו המיידי ללא כל תנאי".

גם שר החוץ הצרפתי ברנר קושנר קרא לשחר את שליט. בהצהרה שפרסם משרד החוץ הצרפתי נכתב כי "גלעד יעביר את יום הולדתו ה-24 כשחירותו נמנעת ממנו. גלעד אינו זוכה לפגוש איש מבין משפחתו וקרוביו, ותוך הפרה בוטה של החוק הבינלאומי, שוביו מונעים גם מנציגי הצלב האדום לראותו".

"בערב יום הולדתו ה-24 של גלעד שליט, לבי יוצא אל בן ארצנו, המוחזק בשבי מזה למעלה מארבע שנים", כתב קושנר. "אנו דורשים מחמאס לבצע מחווה מיידית ולאפשר לנציגי הצלב האדום לפגוש אותו באופן מיידי. צרפת דורשת לשחרר את גלעד באופן מיידי וללא תנאים. סבלו וסבלה של משפחתו נמשך יותר מדי זמן".

"איש אינו יכול להישאר אדיש לטרגדיה הפוקדת את קרוביו ולחרדה בה הם נמצאים", הוסיף קושנר. "מזה למעלה מעשרה חודשים, לנעם ואביבה שליט אין אפילו הוכחה לכך שבנם עודנו בחיים. אי אפשר לשאת זאת. הם תמיד הפגינו אומץ והתנהגותם מעולם היתה מכובדת".

קושנר, שביקש להביע בפני המשפחה את "תמיכתו וידידותו", אמר שצרפת "ממשיכה לפעול ללא ללאות במטרה להביא לשחרור גלעד. אנו קוראים לכל הגורמים באזור אשר מסוגלים לעשות זאת – לתרום למאמצי התיווך".

עדכון ראשון - 19:51

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully