וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלעד בן 24: "אי אפשר להיות אדישים לטרגדיה"

אריאל נוי

28.8.2010 / 1:10

לרגל יום הולדתו החמישי בשבי חמאס, צרפת קוראת לשחרור גלעד שליט "באופן מיידי וללא תנאים". נשיא צרפת סרקוזי העביר למשפחה מכתב נוסף, שייקרא בעצרת באוהל המחאה. שר החוץ קושנר: "לבי יוצא אל גלעד"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

צרפת מביעה את תמיכתה במשפחת שליט. נשיא צרפת ניקולא סרקוזי העביר אתמול מכתב למשפחת שליט, לרגל ציון יום הולדתו ה-24 של בנה, החל היום (שבת). ממשפחת שליט נמסר כי המכתב יוקרא היום בשעה 20:00 בעצרת שתתקיים באוהל המחאה, סמוך למעונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים.

בתוך כך, שר החוץ הצרפתי ברנר קושנר קרא אמש לשחרורו המיידי וללא תנאים של החייל החטוף גלעד שליט. בהצהרה שפרסם משרד החוץ הצרפתי נכתב כי "גלעד יעביר את יום הולדתו ה-24 כשחירותו נמנעת ממנו. גלעד אינו זוכה לפגוש איש מבין משפחתו וקרוביו, ותוך הפרה בוטה של החוק הבינלאומי, שוביו מונעים גם מנציגי הצלב האדום לראותו".

"בערב יום הולדתו ה-24 של גלעד שליט, לבי יוצא אל בן ארצנו, המוחזק בשבי מזה למעלה מארבע שנים", כתב קושנר. "אנו דורשים מחמאס לבצע מחווה מיידית ולאפשר לנציגי הצלב האדום לפגוש אותו באופן מיידי. צרפת דורשת לשחרר את גלעד באופן מיידי וללא תנאים. סבלו וסבלה של משפחתו נמשך יותר מדי זמן".

פסימיות במטה המאבק

"איש אינו יכול להישאר אדיש לטרגדיה הפוקדת את קרוביו ולחרדה בה הם נמצאים", הוסיף קושנר. "מזה למעלה מעשרה חודשים, לנעם ואביבה שליט אין אפילו הוכחה לכך שבנם עודנו בחיים. אי אפשר לשאת זאת. הם תמיד הפגינו אומץ והתנהגותם מעולם היתה מכובדת". קושנר, שביקש להביע בפני המשפחה את "תמיכתו וידידותו", אמר שצרפת "ממשיכה לפעול ללא ללאות במטרה להביא לשחרור גלעד. אנו קוראים לכל הגורמים באזור אשר מסוגלים לעשות זאת – לתרום למאמצי התיווך".

עם זאת, המכתב אינו נוטע תקוות גדולות בלב הפעילים. שמשון ליבמן, יו"ר מטה המאבק למען החזרת גלעש שליט, מסר לוואלה! חדשות כי "אנחנו נמצאים באותה הנקודה שבה התחלנו את המאבק. אנחנו מתכננים עצרת המונית שתיערך מחר בהשתתפות מספר בכירים. בעצרת נקריא את המכתב שקיבלנו מסרקוזי".

אין זה המכתב הראשון שכותב סרקוזי לבני המשפחה. בחודש יוני העביר נשיא צרפת מכתב אחר למשפחה, וציין כי הוא מזועזע מהיחס שמקבל גלעד שליט בשבי חמאס. סרקוזי הזכיר את מחויבותו האישית לשחרור שליט, המחזיק גם באזרחות צרפתית. "דעו לכם כי מחשבותינו נתונות בכל עת לכם ולבנכם גלעד, שהוא גם אזרח צרפתי, וכי בשום רגע לא נרפה ממאמצינו, מאמצים שבסופו של דבר יצליחו בהכרח. עד שיגיע היום הזה ברצוני להביע בפניכם את רגשי ההזדהות, החיבה והאהדה הגדולה שאני חש כלפיכם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"אין לגלעד סיבה לשמוח ביום הולדתו"

בעצרת ישתתפו בין השאר ח"כ דליה איציק (קדימה), ח"כ אורית נוקד (עבודה), כלת פרס נובל לכימי לשנת 2009, הכימאית עדה יונת, ראש עיריית הרצליה יעל גרמן, השחקנית והיוצרת אוסנת שיר-וישינסקי, אשר שכלה את בנה הבכור ליאור, הסופרת יוכי ברנדס ואנשי ציבור נוספים. את העצרת תנחה השחקנית יעל אבקסיס, ותשתתף בה גם ירדנה ארזי.

הבוקר, פעילי מטה המאבק למען שחרורו של החייל החטוף גלעד שליט, התייצבו ב-100 צמתים ברחבי הארץ כדי לחלק לנהגים עלונים, שבהם מוזכר כי מחר חל יום הולדתו החמישי של גלעד בשבי חמאס. כמו כן נעשו ניסיונות מטעם פעילים לחסום בכמה צמתים את הצומת למשך רבע שעה, 15 דקות ו-24 שניות – 1524 ימים לשבי גלעד שליט

נעם שליט, אביו של גלעד אמר השבוע כי "עדיין לנו בשורות אופטימיות. גלעד מחכה כבר שנה חמישית לראש הממשלה ולשר הביטחון, שיוציאו אותו מחשכת מרתפי החמאס. לכן, איננו יכולים להגיד שאנו יכולים לשמוח היום. גלעד, אם הוא כבר יודע שיש לו יום הולדת – אין לו סיבה לחגוג ולשמוח".

עדכון ראשון: 20:40

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully