וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפגינים לשר סער: "סייע לילדינו החירשים"

גיל סימה

27.8.2010 / 13:24

הורים ללקויי שמיעה הפגינו מול ביתו של שר החינוך בתל אביב, בדרישה לממן לילדיהם ליווי מתאים, שיסייע בשילובם במערכת החינוך הרגילה

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכת וידאו: דורון שטיין)

כ-50 הורים לילדים כבדי שמיעה הפגינו הבוקר (שישי) מול ביתו של שר החינוך גדעון סער בדרישה לקבל טיפול וליווי להשתלבות ילדיהם בחינוך הרגיל. כיום ילדים עם לקויות שמיעה עד גיל 3 בלבד מקבלים תמיכה וליווי באמצעות עזרה ממשרד העבודה והרווחה. הבעיה נמשכת כבר מספר שנים והסוגיה אף הגיעה לבג"ץ אשר קבע כי הילדים בגילאי 3-5 לא יהיו זכאים במסגרת חוק חינוך חובה לטיפול משלים.

"זהו אבסורד", אומרת שלי כהן, אם לילדה לקוית שמיעה בת 4. "דווקא כאשר חלון ההזדמנויות הוא קריטי, חוסמים לנו את השיקום והטיפול המתאים ובעיקר יוצרים בעתיד למדינה עלויות גבוהות יותר בהתאמת הילדים למסגרות החינוך הרגילות בהן ישהו". לנוכח המצב וסירובה של המדינה להשתתף בעלות הטיפול נאלצת כהן יחד עם עוד עוד קרוב ל-80 הורים לממן את את עלותה של קלינאית תקשורת.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "הנושא נדון בבג"ץ אשר קיבל את עמדת המשרד לפיה ילדים בגילאי 3-4 לא נכללים בתוכנית השילוב לפי הוראות פרק ד' 1- שילוב ילדים במערכת החינוך ועל כן לא מחויב לתיקצובם. יחד עם זאת הוחלט להקצות מלפנים משורת הדין שישה מיליוני שקלים לסיוע ולתמיכה בתלמידים עם לקויות שמיעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully