וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הציג את נוסחת ניהול המ"ומ הישיר

27.8.2010 / 1:00

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציג בפני הממשל בוושינגטון את נוסחתו לניהול המו"מ הישיר עם הפלסטינים. לפי הנוסחה, נתניהו ייפגש עם אבו מאזן מדי שבועיים וינסה לגבש עימו הבנות עקרוניות. לאחר מכו ידונו צוותי המו"מ בפרטים

ראש הממשלה בנימין נתניהו גיבש הלילה (שישי) את הנוסחה לפיה הוא מציע לנהל את השיחות הישירות עם הפלסטינים: מדי שבועיים ייפגשו שני המנהיגים, נתניהו ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. במהלך פגישותיהם, השניים ינסו להגיע להבנות שקטות בנושאים עקרוניים, ולאחר מכן צוותי המשא ומתן של ישראל ושל הפלסטיניים ידונו בפרטים. נתניהו הציג את ההצעה בפני הממשל האמריקאי.

מוקדם יותר הלילה נערך דיון הכנה של צוות יועציו של נתניהו לקראת תחילת השיחות הישירות עם הפלסטינים בשבוע הבא בוושינגטון. בדיון השתתפו השליח המיוחד למשא ומתן, עורך הדין יצחק מולכו, היועץ לביטחון לאומי עוזי ארד, ראש לשכת נתניהו נתן אשל, היועץ לתכנון מדיניות רון דרמר וראש מערך ההסברה ניר חפץ. נתניהו הודיע כי בכוונתו לנהל באופן אישי את המשא ומתן, בסיוע של צוות דיסקרטי. בעת הצורך יתוגבר הצוות המצומצם באנשי מקצוע בתחומים שונים על פי נושאי הדיון. הנושא והנותן הראשי מטעמו יהיה מולכו.

בשיחות סגורות אמש אמר נתניהו כי, "משא ומתן רציני במזרח התיכון זה רק משא ומתן ישיר, שקט ורצוף בין המנהיגים על הנושאים העקרוניים. לכן הצעתי לקיים את השיחות במתכונת זאת".

אמש התייחסה לשכת ראש הממשלה לדיונים המקדימים, ומסרה כי "הדיונים נועדו לבנות צוות מו"מ מצומצם והדוק, בפיקוחו הצמוד של רה"מ, וכדי לאפשר מו"מ מהיר, יסודי ורציני". עוד נמסר מלשכת רה"מ, כי "אנחנו רואים חשיבות רבה בעובדה שהמו"מ הישיר נפתח ללא תנאים מוקדמים".

על רקע פגישתם הראשונה של חברי הצוות המצומצם, גורמים מדיניים מישראל ומארה"ב ערכו אמש שיחות הכנה לקראת השקת המו"מ בוושינגטון. את השיחות המקבילות יוביל ככל הנראה דן שפירו, האחראי למדור המזרח התיכון וצפון אפריקה במועצה לביטחון לאומי האמריקאי. שיחות ההכנה יתקיימו פנים אל פנים בישראל, ומטרתן העיקרית היא לתאם ציפיות בין הצדדים כדי להביא להשקה מוצלחת ככל הניתן של המו"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully