וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הממשלה גיבש את צוות המו"מ עם הפלסטינים

27.8.2010 / 0:00

רה"מ גיבש את הצוות המצומצם שינהל את המגעים הישירים מול הפלסטינים שייפתחו בשבוע הבא. הצוות יכלול בין השאר את ראש המל"ל עוזי ארד, עו"ד יצחק מולכו ומזכיר הממשלה. "אנו רוצים להשיג מו"מ מהיר, יסודי ורציני"

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח אמש (חמישי) בסדרת פגישת מקדימות עם צוות יועצים מצומצם, בטרם צאתו ביום שלישי לוושינגטון לקראת פתיחת המשא ומתן הישיר עם הפלסטינים. הצוות המצומצם שגיבש נתניהו, שינהל את השיחות הישירות, כולל את ראש המועצה לביטחון לאומי עוזי ארד, היועץ המיוחד של ראש הממשלה עורך הדין יצחק מולכו, מזכיר הממשלה צבי האוזר, המזכיר הצבאי אלוף יוחנן לוקר והיועץ המדיני רון דרמר.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "הדיונים נועדו לבנות צוות מו"מ מצומצם והדוק, בפיקוחו הצמוד של רה"מ, וכדי לאפשר מו"מ מהיר, יסודי ורציני". עם זאת, הרכב הצוות עדיין אינו סופי. עוד נמסר מלשכת רה"מ, כי "אנחנו רואים חשיבות רבה בעובדה שהמו"מ הישיר נפתח ללא תנאים מוקדמים".

על רקע פגישתם הראשונה של חברי הצוות המצומצם, גורמים מדיניים מישראל ומארה"ב יערכו הערב שיחות הכנה לקראת השקת המו"מ בוושינגטון. את השיחות המקבילות יוביל ככל הנראה דן שפירו, האחראי למדור המזרח התיכון וצפון אפריקה במועצה לביטחון לאומי האמריקאי. שיחות ההכנה יתקיימו פנים אל פנים בישראל, ומטרתן העיקרית היא לתאם ציפיות בין הצדדים כדי להביא להשקה מוצלחת ככל הניתן של המו"מ.

רה"מ מנסה לעקוף את משרד החוץ?

בתוך כך, ראש הממשלה פנה למשרד הביטחון בבקשה שמשלחת הרכש בוושינגטון תסייע לצוות המקדים של משרד ראש הממשלה לתאם את הביקור מול האמריקאים. בנוסף, משלחת הרכש תיקח חלק בהקמת המערך המשרדי והמקצועי לקראת הגעת רה"מ ופמלייתו לארצות הברית - זאת לאחר שוועד העובדים של משרד החוץ הודיע שלשום כי שגרירות ישראל בארה"ב תחרים את ביקור נתניהו בוושינגטון.

לפיכך, ועד העובדים של משרד החוץ איים כי ינקוט בפעולות נגד משלחת הרכש של משרד הביטחון. נציג ועד העובדים יעקב ליבנה אמר לוואלה! חדשות כי "עיצומי משרד החוץ הם חוקיים ובאישור ההסתדרות. אין סיבה לאף גוף בטחוני לשבור אותם. אנחנו מקווים שמשלחת הרכש תלמד מהניסיון עם המוסד ולא יעשו דברים שאין להם מקום במדינה דמוקרטית, כאשר גוף בטחוני שובר שביתה חוקית".

עדכון ראשון: 20:50

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully