וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השלטון המקומי ישבית הלימודים אחרי החגים

גיל סימה

27.8.2010 / 0:00

מטה המאבק של השלטון המקומי הודיע כי מיד בתום החגים תושבת מערכת החינוך כולה. זאת לדבריהם במחאה על שחיקה תקציבית בשל מימון תוכנית "אופק חדש"

בתום ישיבה שארכה שלוש שעות החליט אמש (חמישי) מטה המאבק של הרשויות המקומיות להשבית את מערכת החינוך בארץ באופן כללי מיד בתום החגים. עם זאת, הוחלט כי פתיחת שנת הלימודים לא תיפגע. "כדי למנוע הכנסת יד גסה לכיסם של ההורים אנו יוצאים למאבק ושביתה הכולל את שירותי הניקיון, דו"חות החניה, מערכת החינוך והחינוך המיוחד", אמר יושב ראש מרכז השלטון המקומי שלמה בוחבוט.

מוקדם יותר הודיע בוחבוט כי ארגונו מתכנן לאפשר לשנת הלימודים להיפתח כסדרה. "אנחנו לא מתכוונים לשבש את פתיחת השנה. יחד עם זאת, קשה לנו להתנדב ולתפקד במקום המשרדים הממשלתיים", אמר בוחבוט בכנס שעסק בהיערכות לחידוש הלימודים. "לא נפר את שמחת פתיחת השנה, אך יחד עם זאת ייתכן שהסעות מקומיות והלימודים בחינוך המיוחד ישובשו".

בוחבוט התייחס לסעיף ההסעות אשר קוצץ לדבריו באופן משמעותי. "לכו אתם תעמדו מול הורה שהילד שלו עומד מטר לפני ההסעה אבל הקיצוץ בתקציב לא מאפשר לו לעלות עליה", אמר. הבוקר ציין בוחבוט כי הוא מאמין שבמהלך הימים הקרובים עד לפתיחת השנה ייפתרו מרבית הבעיות אולם "נראה כי כעת הפור נפל וההשבתה מתקרבת בצעדי ענק".

ד"ר שמשון שושני, מנכל משרד החינוך אמר הבוקר כי רשויות רבות אשר העניקו שירותים ברמה תקציבית מסוימת נאלצו להתאים עצמם לרמה שבה המדינה מתקצבת. "חלק מהגירעונות עליהם מדבר השלטון המקומי נובעים מרמת השירות אשר אינה על פי התקציב", הסביר שושני וציין כי "למרות כל האיומים יש לתת לרשויות המקומיות כלים לשם התמודדות במצבן התקציבי".

הרשויות המקומיות נאבקות נגד קיצוצים בתקצוב החינוך שלהן. במכתב ששלח בוחבוט לשר החינוך גדעון סער לפני כעשרה ימים, הוא ציין כי תכנית "אופק חדש" ו"נגזרותיה" הן המקור לבעיה. במכתב הסביר בוחבוט כי תוכנית החינוך המהפכנית אשר הולכת ומיושמת בבתי הספר היסודיים מייצרת תוצאות לוואי, שחלק מהן נוגעות בין היתר בשינוי במודל מימון ההסעות, שחיקת התקציב עבורו וקיצוץ בתקציב הליווי בהסעות החינוך המיוחד. בוחבוט ציין כי "הקיצוץ בהעברת התקציבים מתבטא בסכומים של מאות מיליוני שקלים".

עדכון ראשון: 19:44

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully