וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביתר עילית מסוכנת מדי בשביל הפרקליטות?

גלעד גרוסמן

26.8.2010 / 17:20

הפרקליטות מתנגדת לשחרר חשוד למעצר בית בביתר עילית, משום החברה האחראית על האיזוקים האלקטרוניים מסרבת לפעול במקום בשל "מסוכנות". השופט דרורי: "זו אפליה"

לא ניתן לשלוח חשוד או נאשם למעצר בית עם איזוק אלקטרוני באזורים מסוימים בגדה המערבית מכיוון שההסכם שנחתם עם החברה שמפעילה את האיזוק "לא מאפשר להם להכנס לאזורים מסוכנים". כך טענה הפרקליטות בדיון שנערך אתמול (רביעי) בבית המפשט המחוזי בירושלים.

הדיון עסק במעצרו של גבר בן 30 תושב שכונת גילה בירושלים, שהואשם בעבירות אלימות. הוא נעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, אולם פרקליטיו, עורכי הדין ואדים שוב ועינב שוהם מהסנגוריה הציבורית, ביקשו לשחררו למעצר בית אצל אחותו המתגוררת בביתר עילית כשהוא נושא איזוק אלקטרוני.

עו"ד אביעד דוויק מפרקליטות מחוז ירושלים הסביר בדיון כי הפרקליטות מתנגדת לשחרורו ממעצר, מכיוון שלטענתה מדובר בעציר מסוכן, ולא ניתן לשחררו ללא איזוק אלקטרוני. אולם, לטענתו, לא ניתן לבצע זאת מכיוון שהפיקוח אחר האיזוק האלקטרוני מבוצע על ידי חברה אזרחית, ולא ניתן לחייבה להגיע לביתר עילית.

עו"ד שוהם אמרה בעקבות הדברים כי המשרד לביטחון פנים, האחראי על נושא האיזוק, מפלה את תושבי השטחים. "מדינת ישראל מודיעה לבית המשפט שהיא מפחדת להכנס לשטחים", אמרה. עו"ד דוויק טען מנגד כי לא מדובר באפליה מכיוון שישנם מקומות בגדה המערבית שהחברה מוכנה להגיע אליהם.

"כאשר שמעתי את הטענה לראשונה, חשבתי שאינני שומע טוב", כתב השופט משה דרורי בהחלטתו. "אין שום מניעה טכנית לחיבור המבקש לאיזוק אלקטרוני, אולם החברה הפרטית מסרבת לצאת מגבולות ירושלים לעבר ביתר עילית אם יש הפרות של מעצר הבית". הוא הוסיף שהנאשם אינו צריך לשאת ב"עלות" חוסר הרצון של החברה הפרטית לנסוע לביתר עילית, וקבע שאם תרשם הפרה של האיזוק, החברה או המשטרה יחליטו האם לנסוע למקום.

"כל עוד מדינת ישראל מחזיקה ביישובים יהודיים באזור יהודה ושומרון, דואגת להם לאספקת מים, חשמל, שירותי בזק, שירותים רפואיים, כבישים, דיור וכל שירות אחר, והם אף נוטלים חלק בהצבעה לבחירות לכנסת, קשה להעלות על הדעת אפליה יותר בוטה", הוסיף השופט דרורי. הוא הורה לשחרר את הנאשם למעצר בית, גם אם לא יחובר לאיזוק אלקטרוני.

בדיון שנערך בנושא בבית המשפט העליון, אמר השופט יורם דנציגר כי "זה מפליא שהמדינה בוחרת לה חברה כזו שאינה מחויבת להכנס למקומות מסוימים". המדינה טענה בדיון שעניין האיזוק הוא משני וכי הם מתנגדים באופן כללי לשחרור למעצר בית, אך עורכי דינו של הנאשם טענו כי מדובר בהיתממות וכי המדינה לא התנגדה להחלטה קודמת לשחררו.

  • עוד באותו נושא:
  • מעצר בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully