וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילי הנח"ל החרדי שוחררו למעצר בבסיסם

26.8.2010 / 20:31

הפרקליטות הצבאית מתכוונת להאשים 3 מחיילי הנח"ל החרדי שהצטלמו לצד פלסטיני כפות בהתעללות לאחר שהחשדות נגד חייל נוסף בוטלו. מקורביהם: "הם חיילים טובים"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידיאו: יאיר דניאל)

שלושת חיילי גדוד הנח"ל החרדי החשודים כי התעללו בפלסטיני במהלך מעצרו לפני כשבעה חודשים, שוחררו הערב (חמישי) ממעצר והועברו למעצר פתוח בבסיסם. המשמעות היא שהם ישובו לפעילות ביחידתם אולם ייאסר עליהם לצאת מבסיסם. עו"ד אייל נון המייצג שניים מהחשודים אמר בתגובה כי "למרות שלא כל תוכן ההחלטה מקובל עלינו, אנו כמובן מכבדים את ההחלטה ונלמד אותה. יש לברך על החלטת בית הדין ולקוות שהתביעה תפנים את המסר".

הפרקליטות הצבאית מתכוונת להגיש כתבי אישום נגד שלושת החיילים הנותרים בסעיפי אישום של התעללות, שימוש בלתי חוקי בנשק והתנהגות שאינה הולמת. כמו כן, מצ"ח יגבה עדות ממפקד הפלוגה של החיילים. הם הודו בחקירתם כי הצטלמו עם העציר ,"למזכרת" אך הכחישו כי כיוונו אליו נשק .

מוקדם יותר הודיעה הפרקליטות הצבאית כי בוטלו החשדות נגד אחד מארבעת החיילים שנעצרו בשבוע שעבר. הארבעה נחשדו כי גם כיוונו נשק לעברו של הפלסטיני אולם זה העיד בחקירתו כי לא חש שהנשק מכוון לעברו. החייל יישאר במעצר בשל חשד כי השתמש בסמים.

מקורביהם של החיילים אמרו לוואלה! חדשות כי "אין מדובר במקרה דומה לזה של עדן אברג'יל. מדובר בחיילים טובים שמאז צילום התמונה המשיכו לבצע פעולת נוספות למען הגנת המדינה ומדובר היה באירוע חד פעמי."

"היסטריה של צה"ל"

עורך הדין שלומי ציפורי המייצג את אחד החשודים אמר כי "מה שקורה פה נראה כמו היסטריה של צה"ל. מדובר בחייל שפעם ראשונה בחייו מבצע מעצר של פעיל חמאס ונורא מתלהב ורוצה להנציח את המעצר הזה. אין פה התעללות. צה"ל יודע כשקורה משהו קיצוני לעצור, להסביר, להגיד שהתמונות הללו יכולות להזיק ולפגוע. לא צריך לעצור אותם, ודאי שלא צריך להפוך אותם לעבריינים. יש כאלה שבהתחלה נעצרו רק משום שהם צילמו".

הפלסטיני שצולם בתמונה ונחקר אף סירב להתלונן נגד החיילים. "לא ייתכן שבמסגרת מאבק שמדינת ישראל מנהלת לשיפור תדמיתה אחרי המרמרה ודו"ח גולדסטון, ייקחו את החיילים הללו וילבישו על גופם עבירות, בניסיון להתמודד עם התדמית הלא טובה של המדינה. מדובר באירוע נושן מלפני שמונה חודשים, כשעל דברים גרועים בהרבה נמנעו ממעצר", אמר עו"ד ציפורי.

לפני כשבוע נעצרו ארבעת החיילים לאחר שהתגלו תמונותיהם לצד פלסטיני כפות כשנשקם מופנה לכיוונו. על פי החשד, במהלך פעילות של מעצר מבוקשים באחד הכפרים ביהודה ושומרון, עצרו הארבעה פלסטיני חשוד, כפתו אותו וכיסו את עיניו בפלנלית. זאת במסגרת הנהלים הקבועים. בדרך חזרה מהכפר, לאחר המעצר, הצטלמו איתו לפחות שלושה מהחשודים, כאשר נשקיהם האישיים מכוונים כלפיו. התמונה לא הועלתה לרשת האינטרנט, אלא התגלתה לאחרונה במקרה.

על פי החשד, החיילים צילמו את הפלסטיני במכשיר הטלפון הנייד של אחד מהם ברכב המעצרים בחזרה מפעילות המעצר באזור ג'נין. במסגרת חקירה אחרת שביצעה מצ"ח ביחידה, ככל הנראה בנושא סמים, הגיע מכשיר הטלפון לידי החוקרים ושם התגלו התמונות.

עדכון ראשון: 16:55

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully