וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין השתהה - והאישה תקפה בעלה בסכין

גלעד גרוסמן

26.8.2010 / 14:02

אישה מאזור המרכז נעצרה בחשד שתקפה את בעלה ואיימה עליו תוך שהיא מניפה סכין לעברו. זאת פחות מיממה לאחר שהבעל ביקש מבית הדין הרבני להוציא נגדה צו הרחקה, בטענה שהיא עלולה לפגוע בו

ביקורת רבה מוטחת ברשויות אכיפת החוק על כך שאינן מצליחות להתמודד כראוי עם בני זוג אלימים. אמש (רביעי) התרחשה דוגמה נוספת לכך. כ-12 שעות לאחר שבית דין רבני נמנע מלהוציא צו הרחקה נגד אישה שבעלה התלונן שהיא אלימה כלפיו וכלפי ילדיהם, נעצרה האישה בחשד שאיימה על בעלה באמצעות סכין.

בני הזוג נשואים עשר שנים ולהם שלושה ילדים. בתחילת השבוע הגיש הבעל תביעת גירושין נגד האישה. אתמול ביקש הבעל, באמצעות עו"ד שי רוטנשטרייך, להוציא צו הרחקה נגד האישה, מכיוון שהביע חשש שתנסה לרצוח אותו. אולם בית המשפט העביר את הבקשה לתגובת האישה, ונתן לה שבוע להגיב.

אמש, בסביבות חצות, הוזעקו השוטרים לדירתם של בני הזוג לאחר שהבעל התלונן שהאישה ניסתה לרצוח אותו באמצעות סכין. האישה נעצרה, והובאה היום להארכת מעצר בבית משפט השלום בתל אביב. בדיון ביקשה המשטרה לשחרר את האישה בתנאים מגבילים. פרקליטה של האישה אמר בדיון כי מדובר באירוע חד פעמי, וכי טובת הילדים להישאר עם אמם, ולכן יותר פשוט להוציא את הבעל מהבית.

השופטת יעל פרדלסקי קבעה כי קיים "יסוד סביר לחשד" שהאישה תקפה את הבעל ואיימה עליו תוך שהיא מניפה סכין לעברו. "מאופי העבירות המיוחסות לחשודה אני קובעת כי היא מסוכנת לבעלה", נכתב בהחלטת השופטת, ששחררה את האישה בערבות והורתה לה להתרחק מבית המשפחה וממקום עבודתו של הבעל למשך עשרה ימים.

"רשויות האכיפה נוהגות איפה ואיפה בתלונות של בעל כנגד האישה", אמר עו"ד רוטנשטרייך. "אין כל ספק שבמקרה שהאישה היתה מתלוננת כנגד בעלה התוצאה היתה אחרת", טען.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully