וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקק התנועה הארוך בעולם מתחיל להשתחרר?

טליה שחר

26.8.2010 / 13:47

צוות עיתונאים נסע כ-260 קילומטרים מעיר הבירה של סין לאורך הכביש המהיר שבו דווח על פקק באורך של 100 קילומטרים, ודיווח כי לא נתקל בבעיות מיוחדות

האם פקק התנועה האימתני בסין, שנמשך 11 ימים והתפתל לאורך כ-100 קילומטרים, בדרכו להסתיים? מאז 14 באוגוסט נתקעו אלפי משאיות וכלי הרכב בכביש המהיר בייג'ינג-טיבט, עקב עלייה בתנועת המשאיות הכבדות, עבודות בכביש, ותאונות דרכים שהחמירו את המצב.

היום (חמישי) דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית כי כתביה שיצאו לשטח אתמול מבייג'ינג, דרך מחוז הביי לתוך מונגוליה התיכונה, לא נתקלו בבעיה למעט האטות ספוראדיות בעמדות תשלום האגרה בכביש. "המצב השתפר מאוד באחרונה. אני לא יודעת למה", אמרה עובדת תחנת דלק במחוז הויילאיי, שנמצא בין עיר הבירה למונגוליה התיכונה.

ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי ממשלת סין נקטה בצעדי חירום על מנת להקל על הבעיה, שזכתה לכיסוי בינלאומי. מאות שוטרים עבדו מסביב לשעון. הרשויות ביקשו מחברות משלוחים להפחית בשליחויות של מוצרים לא חיוניים, וביקשו כי ישתמשו בדרכים חלופיות. כמו כן, הותרה תנועת משאיות בלילה לתוך הבירה, במטרה לשחרר את העומס מחוץ לעיר.

אולם היו גם מי שנהנו ממגרש החנייה שנוצר באזור. השבוע דווח כי לצד הפקק התפתחה תעשיית מסחר זעירה, במסגרתה רוכלים מכרו את מצרכים במחירים מופקעים לנהגים הנצורים.

בשנים האחרונות חלה התפתחות ברשת הכבישים הלאומית בסין, אך פקקי תנועה אינם מחזה נדיר. לפי נתונים ממשלתיים, עד סוף השנה צפויים להיות בבייג'ינג חמישה מיליון כלי רכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully