וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: לא יעלה על הדעת לגרש את ילדי הזרים

מערכת וואלה! חדשות

26.8.2010 / 13:18

נשיא המדינה קרא לבטל את החלטת הממשלה לגרש כ-400 מילדי העובדים הזרים לארצות מוצאם. "דעתי היא חד משמעית: יש להשאיר את כל הילדים האלה בישראל"

תאגיד כאן

נשיא המדינה שמעון פרס קרא היום (חמישי) להשאיר בישראל את כל ילדי העובדים הזרים. בכינוס של ארגון LEAD בכפר המכבייה ברמת גן אמר פרס: "בעניין 400 הילדים שנולדו בארץ ומרגישים כישראלים - לגרש אותם לא יעלה על הדעת. דעתי היא חד משמעית: יש להשאיר את כל הילדים האלה בישראל".

אתמול הודיע שר הביטחון אהוד ברק כי בכוונתו ליזום דיון חוזר בממשלה בסוגיית גירוש ילדי העובדים הזרים. ברק נעדר מהישיבה בה התקבלה ההחלטה, מפני ששהה בוושינגטון. שר הביטחון הבהיר כי "ההחלטה להעניק מעמד לכ-800 מהגרי העבודה היא ראויה וצודקת, אך ההחלטה לעצור ולגרש מהארץ 400 ילדים היא שרירותית".

לדבריו של ברק "מראות של שוטרים פושטים על בתיהם של מהגרי עבודה ומוציאים מתוכם בכוח ילדים, מראות של סוהרים מחזיקים משפחות במתקני הכליאה ומראות של פקחי משרד הפנים, המובילים ילדים דוברי עברית ומעלים אותם על מטוסים, יגרמו לכולנו נזק בלתי ניתן לתיקון, כלפי פנים וכלפי חוץ".

לדברי ברק, "המאזן הדמוגרפי של מדינת ישראל לא ישתנה בעקבות מתן מעמד לכל ילדי מהגרי העבודה החיים כיום בישראל ואשר הוריהם נכנסו לראשונה לארץ באשרה או רישיון כחוק. לעומת זאת, מעצר וגירוש מאות ילדים דוברי עברית, שרבים מהוריהם הוזמנו על-ידי רשויות המדינה לסעוד את קשישיה, לבנות את בנייניה ולעבד את שדותיה החקלאים, יפגע פגיעה אנושה בדמותה של ישראל בעולם".

לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו דחתה את בקשתו של ברק והודיעה כי שרי הממשלה לא יקיימו ביום ראשון דיון בנושא ילדי העובדים הזרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully