וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער: "נכפיל העונש על אלימות נגד מורים"

גיל סימה

26.8.2010 / 13:17

לקראת פתיחת שנת הלימודים, הודיע שר החינוך שהמלחמה באלימות במערכת החינוך עולה מדרגה. "עלינו להתמודד עם תופעות חמורות של אלימות כלפי צוותי הוראה. ניצור עונש מחמיר כלפי מי שפוגע בהם"

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

שר החינוך גדעון סער אמר היום (חמישי) בכנס היערכות לקראת פתיחת שנת הלימודים שנערך בשוהם כי משרדו נאבק נגד בעיית האלימות הגוברת במערכת החינוך. "עלינו להתמודד עם תופעות חמורות של אלימות כלפי צוותי הוראה. אני מתכוון להעביר תיקון לחוק בהחמרת הענישה ולהכפיל את העונש נגד מי שמפעיל אלימות כלפי מורים ומנהלים", אמר סער.

כבר לפני כחודשיים נידונה בוועדת החינוך של הכנסת הצעתו של היו"ר זבולון אורלב להחמיר את הענישה נגד אנשי חינוך. ההצעה קיבלה את ברכתו של השר שהסביר היום בכנס שנערך בשוהם: "הצורך של כולנו הוא לתת גיבוי למורים ולמנהלים, להעצים אותם ולהתמודד עם תופעות חמורות שלא היו בעבר כלפי אנשי ההוראה", אמר סער.

שר החינוך הצהיר, כי בשנים האחרונות התעצמה מגמת האלימות נגד מורים ומנהלים, וכפי שהדברים באים לידי ביטוי בחקיקה הנוגעת לאלימות כנגד אנשי מערכת הבריאות כך הדבר אמור להיות מופעל גם כלפי אנשי מערכת החינוך. "מבחינתי זהו מסר ליצור עונש מחמיר כלפי מי שפוגע באנשי החינוך, זוהי עבירה מסוג פשע חמור", אמר סער.

שר החינוך גם התייחס בכנס למאבק שמנהל השלטון המקומי במטרה לשמר את תקציבי החינוך וההסעות שלו. "השלטון המקומי הוא שותף שלנו. אני מכיר את המצוקות שלו, ואנו נמשיך בהידברות על מנת לפתוח את השנה באופן תקין", הוסיף סער.

יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, הודיע בכנס כי ארגונו מתכנן לאפשר לשנת הלימודים להיפתח כסדרה. "אנחנו לא מתכוונים לשבש את פתיחת השנה. יחד עם זאת, קשה לנו להתנדב ולתפקד במקום המשרדים הממשלתיים", אמר בוחבוט בכנס שעסק בהיערכות לחידוש הלימודים. "לא נפר את שמחת פתיחת השנה, אך יחד עם זאת ייתכן שהסעות מקומיות והלימודים בחינוך המיוחד ישובשו".

הרשויות המקומיות נאבקות נגד קיצוצים בתקציב החינוך שלהן. במכתב ששלח בוחבוט לשר החינוך גדעון סער לפני כעשרה ימים, הוא ציין כי תכנית אופק חדש ו"נגזרותיה" הן המקור לבעיה.

במכתב הסביר בוחבוט כי תוכנית החינוך המהפכנית אשר הולכת ומיושמת בבתיה"ס היסודיים מייצרת תוצאות לוואי, שחלק מהן נוגעות בין היתר בשינוי במודל מימון ההסעות, שחיקת התקציב עבורו וקיצוץ בתקציב הליווי בהסעות החינוך המיוחד. בוחבוט ציין כי "הקיצוץ בהעברת התקציבים מתבטא בסכומים של מאות מיליוני שקלים".

(עדכון ראשון: 12:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully