וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומות בסילוואן: כבאים הותקפו, מכוניות הוצתו

אריאל נוי

26.8.2010 / 8:06

פלסטינים יידו לפנות בוקר אבנים ובקבוקי תבערה בשכונה שבמזרח ירושלים, לאחר שהבחינו במתנחלים מנסים לפרוץ דלת מבנה הסמוך למסגד. כבאים שהגיעו למקום הותקפו גם הם. צעיר יהודי נפצע קל, ומספר כלי רכב עלו באש

יח"צ - חד פעמי

(צילום: כבאות ירושלים, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

עשרות צעירים פלסטינים יידו במהלך שעות הלילה והבוקר (חמישי) אבנים ובקבוקי תבערה אל עבר כוחות מג"ב בשכונת סילוואן שבמזרח ירושלים. צעיר יהודי בן 22 נפצע קל מפגיעת אבן בראשו ופונה לקבלת טיפול בבית החולים הדסה עין כרם בעיר.

כבאים שהוזעקו למקום כדי להשתלט על שריפה שפרצה במהלך המהומות הותקפו באבנים גם הם, אך המשיכו בפעולות הכיבוי. לא דווח על נפגעים מקרב הכבאים, אך ארבע מכוניות שהיו במקום נשרפו ושני קטנועים ניזוקו.

רס"ר מוחמד פראח, ראש משמרת בשירותי הכבאות, אמר לוואלה! חדשות: "הגענו לאזור בשעה חמש לפנות בוקר ומצאנו את תושבי המקום מבעירים מכוניות ומתפרעים בכביש. הם החלו לרגום אותנו באבנים, ואנחנו המשכנו בפעולות הכיבוי. שני כבאים נפגעו קל משאיפת עשן, אבל סבלנו בשקט עד שסיימנו את העבודה".

לדברי המשטרה, במקום בו אירעו העימותים קיים סכסוך ממושך בין התושבים בנוגע למיקומו של שביל. בית המשפט פסק ב-2008 כי השביל שייך לתושבים יהודים. בעקבות זאת סללו התושבים הערבים שביל נוסף והקימו שער המוביל למסגד במקום. התושבים היהודים התלוננו על כך במשטרה.

הבוקר, ללא כל תיאום, הגיעו התושבים היהודים למקום וביקשו לפרק את השער ולהרוס את השביל שסללו התושבים הערבים. בעקבות זאת החלה התקהלות של תושבי הכפר שיידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר כוחות מג"ב שהגיעו לזירה. כוחות משטרה מנסים כעת לאתר את המתפרעים. במקביל זומנו נציגים משני הצדדים והוזהרו לבל ינקטו בצעדים חד צדדיים לפתרון כוחני של הסכסוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully