וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיירות לירושלים: חוויות מפקק אינסופי

יהודה ספרא

26.8.2010 / 8:05

לפני כמה חודשים הועלתה בכנסת ההצעה, ולפיה תוגבל נסיעת משאיות על כביש 1 בדרך לירושלים. הפקקים הבלתי נסבלים שהן יוצרות שעה שהן זוחלות על המסלול הימני מייצרים נגדן תחושת אנטי, שרק הולכת ומתחזקת. אני לא הולך להקים כאן את המפלגה שתקרא להוריד את המפלצות על הגלגלים מהכביש, אבל בתוך 48 שעות, בימי שישי וראשון האחרונים, הוכח שאת החוק הזה חייבים לאכוף, כי את המשאיות האלה אי אפשר לעקוף (גם לא דרך כביש 6).

כאמור, בתוך יומיים שתי משאיות, כל אחת בתורה, נתקעו בעליות לעיר הבירה. עקב התשתית הישנה של הכביש (שני מסלולים בלבד) שאמור להיות המהיר ביותר בישראל, מצא עצמו כל מי שנסע באותו כיוון מאחורי שיירה מתוסכלת שנעה במהירות מקסימלית של 25 קמ"ש, במקרה הטוב. תחת החום הכבד, קרסו כלי רכב רבים. השילוב ה"מנצח" של מעלות גבוהות, עליות ותזוזה איטית ומאומצת הפיל רכבים ורדיאטורים רבים.

בשלב מסוים, כשהייתי חלק מהפארסה המתגלגלת הזאת, כביש 1 נראה כמו אימפרוביזציה ספונטנית של מלחמת השחרור, רק שאת המשוריינים המפורסמים החליפו מאזדה, רנו וסובארו ותיקה, שהעלו עשן בצד הדרך. הן לא היו היחידות (היו גם מי שפשוט עצרו לפיקניק משפחתי מתוך ייאוש). גם יחידת החילוץ הגיעה להשתתף בשחזור הלוהט, אך במקום כוח בהנהגתו של לובה אליאב ז"ל, הגיעו נציגי מ.מ.ס.י ושגריר כדי לגרור את הקורבנות.

אם יש פתרון, כדאי להוציאו לפועל

רבים מהלוחמים ששרדו את התופת היו צריכים לזכות בעיטור. אמנם לא העוז, אבל מינימום האגזוז, כי מורשת קרב מסוג חדש נרשמה ביומיים האלה, כשגם מי שכבש את ירושלים לא שכח את מי שנשאר מאחור.

עצוב לראות שדווקא בתקופה שבה מע"צ משקיעה סכומי עתק בשיפוצים, במחלפים חדשים וכו', משאית אחת משאירה חסרת אונים את משטרת התנועה וציבור הנהגים, שלא סוחבים כתוצאה מכך בעלייה המפרכת. לפעמים המצב אף גרוע מזה, כשרכבים נקלעים לקטעים בכביש 1 בלי שוליים ומסכנים את המנוע שלהם כתוצאה מהתחממות יתר.

אם יש פתרון - הרחבת הכביש לארבעה מסלולים, למשל - כדאי מאוד להוציא אותו לפועל.

אני מודיע מראש שאני לא מבטיח לשרוד עוד נסיעה כזאת, אם עוד פעם אשמע בדיחות קרש מהג'י.פי.אס, שכבר מיצה כל אפליקציה אחרת.

  • עוד באותו נושא:
  • ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully