וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקצינים מזיעים: הדרגה תותנה במבחן כושר

יהושע בריינר

25.8.2010 / 19:09

נוהל חדש בצה"ל יחייב את הקצינים הקרביים בצבא לעמוד בבוחן כושר בטרם יעלו בדרגה. "הבוחן נבנה כך שקצין עם עודף משקל לא יכול לעבור אותו"

מאבקו של צה"ל בבעיית עודף המשקל עולה מדרגה. החל מ-2011 יחויבו כל הקצינים הקרביים בצה"ל לעבור בוחן כשירות קרבית כתנאי הכרחי לקבלת דרגה. על פי הנחית מפקד זרוע היבשה, האלוף סמי תורג'מן, הבוחן ייערך בבית הספר לכושר קרבי בוינגייט ויבחן את כושרם הגופני של המועמדים. הבוחן מתקיים מזה כמה שנים, אך עד כה גם אלו שנכשלו בו קודמו בדרגה.

הבוחן נבנה על ידי ראש מחלקת כושר קרבי בצה"ל אלוף משנה אבי מויאל והוא מונה סדרה של תרגילים הנמשכים מספר שעות. כל קצין קרבי, החל מדרגת סגן משנה ועד לדרגת אלוף משנה, מחויב להשתתף במבדק כשעל גופו אפוד מלא וכן נשקו האישי.

תחילה יצטרך הקצין לרוץ שלושה עד שבעה קילומטרים בפחות מ-40 דקות. כמו כן יכלול המבחן טיפוס על צוק לאחר שחייה בים , וכן חציית מסלול מכשולים. בסיום, יערכו הנבחנים מטווח.

"הבוחן נבנה כך שקצין עם עודף משקל לא יכול לעבור אותו", אמר קצין בכיר, "המטרה העיקרית היא להגביר בקרב הקצין את המודעות לכך שהוא חייב להוביל את חייליו לא רק בשדה הקרב, אלא גם באורח חיים. לא יכול להיות שקצין בצה"ל, בוודאי קצין קרבי, יהיה בעל עודף משקל משמעותי".

32 טונות של סוכר

המאבק בהשמנה ולקידום אורח החיים הבריא בא לידי ביטוי לא רק במבחני הכושר, אלא גם בשינוי הרכב המזון הצבאי. על פי נתוני מרכז מזון בצה"ל, בחודשים האחרונים ירדו כמויות רכיבי המזון הנשלחים למטבחי הבסיסים בעשרות אחוזים.

על פי נתוני חודש יוני, כמות הסוכר, השמן והמרגרינה שנשלחו לבסיסים ירדו בעשרות טונות. כך למשל ישנה ירידה של 32 טון סוכר שנשלחו לבסיסים ביוני, בהשוואה לכמות שנשלחה בינואר. "תאר לעצמך שכל 32 הטונות הללו היו אמורים להיות בבטן של אנשי הצבא", אומר הקצין, "פחות מאכלים לא בריאים במזון אומר לא רק צבא טוב יותר, אלא גם בריא יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully