וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום דמים בעירק: עשרות הרוגים בגל פיגועים

טליה שחר

25.8.2010 / 16:40

ימים לאחר יציאת הכוחות האמריקאים מהמדינה, נהרגו עשרות בני אדם ב-17 פיגועים ברחבי עירק, שכוונו נגד מטרות ביטחון וממשלה. אף אירגון לא נטל אחריות, ולא ברור אם מדובר במתקפה מתואמת

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

יותר מ-50 בני אדם נהרגו היום (רביעי) בגל פיגועים ברחבי עירק ימים, ימים מעטים לאחר שאחרון החיילים הקרביים בצבא ארצות הברית חצה את הגבול לכוויית. כ-300 בני אדם נפצעו בכ-17 פיגועים, שאירעו ב-13 ערים, כולל עיר הבירה בגדד, וערים גדולות נוספות.

בשלב זה, אף ארגון לא נטל אחריות על האירועים, ולא ידוע אם המתקפות היו מתואמות. אולם חלקן בוצעו באופן דומה בידי מחבלים מתאבדים סמוך למוקדים של כוחות הביטחון והממשלה.

בעיר קוט, שבדרום המדינה, נהרגו לפחות 26 שוטרים לאחר שמחבל מתאבד פוצץ מכונית סמוך לתחנת משטרה. בבגדד פוצץ מחבל מתאבד משאית ממולכדת סמוך לתחנת משטרה, וגרם למותם של 15 בני אדם ולפציעתם של לפחות 56. מכונית ממולכדת נוספת, שהתפוצצה סמוך לאזור מסחרי במרכז עיר הבירה, גרמה למותם של שני בני אדם.

משימת הלחימה האמריקאית בעירק תסתיים באופן רשמי בסוף החודש. גל הפיגועים היום מדגיש את שבריריות הביטחון במדינה, ואת המתיחות הפוליטית, חמישה חודשים אחרי הבחירות שהסתיימו ללא מנצח ברור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully