וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: ראש המועצה ריגל בסתר אחר הדוברת

רמי שני

25.8.2010 / 16:10

כתב אישום הוגש נגד ראש המועצה האזורית שדות נגב, מאיר יפרח, בגין מרמה, הפרת אמונים ומעקב שלא כדין אחר דוברת המועצה, דלית וויץ. יפרח: "לא נעשתה האזנת סתר למי מעובדי המועצה"

ראש המועצה האזורית שדות נגב, מאיר יפרח, ביקש לפקח על מעשיה של דוברת המועצה בשנת 2008, דלית וויץ וביקש להתקין לשם כך במשרדה בבניין המועצה אמצעים נסתרים לצילום והאזנה. כך עולה מכתב אישום שהוגש היום בבית המפשט בבאר שבע נגד יפרח. כמו כן נאשמים שני החשודים בהתקנת האמצעים, חיים חזן, מנהל חברת 'מוקד כחול לבן' שנותנת שירותי אבטחה ושירותים אחרים למועצה ועובד החברה נתנאל ביטון.

על פי כתב האישום, לאחר התקנת המצלמות והמיקרופונים הנסתרים ביולי 2008, בחן יפרח את מעשיה של הדוברת, בחמישה מועדים שונים בהם נכחו אורחים במשרדה. וויץ גילתה את האמצעים חודשיים לאחר מכן והגישה על כך תלונה למשטרה. במהלך החקירה, הובררה זהותם של מזמין ההתקנה והמתקינים עצמם.

כתב האישום מפרט את השתלשלות העניינים עד לגילוי המצלמות ומתאר שמונה מקרים, בהם בלש יפרח אחרי וויץ: יפרח נאשם בין השאר שצילם את המתלוננת שמונה פעמים כשהיא ברשות היחיד, ובלש והתחקה אחריה באופן שעלול להטרידה.

על פי כתב האישום, יפרח האזין שלא כדין לשיחות המתלוננת וכן עשה מעשי מרמה והפרת אמונים הפוגעים בציבור בכך למועצה להתחייב לשאת בהוצאות שנועדו לצורך ביצוע עבירות אלו על ידו. כמו כן יפרח נאשם שניצל את מעמדו, סמכויותיו וכספי המועצה, כדי לבצע, שלא לצורך, התקנה ומעקב בלתי חוקי אחר המתלוננת.

קינא בקשרי הקב"ט והדוברת?

המסמך שהוגש על ידי פרקליטות המחוז הדרומי באמצעות העורך דין שלום שיפר, אינו מתאר את הסיבות להתקנת האמצעים. אולם גורמים במועצה הצביעו על הרקע האפשרי למעשיו של יפרח. על פי ההערכה, קינא ראש המועצה בקשרי העבודה ההדוקים שהתקיימו בין הדוברת וקב"ט המועצה, רפי באביאן, וניסה לעמוד על טיבם באופן סמוי.

הקב"ט והדוברת קיימו נוהל העברת דיווחים ביניהם, לאור המציאות הביטחונית הקשה ששררה באזור בשנים האחרונות ויפרח ניסה ככל הנראה לשים קץ לנוהל זה. בסביבתו של באביאן אומרים, כי הוא התנכר גם לו בצורה קשה מאוד. באביאן סירב היום להגיב על כתב האישום אולם מקורביו סיפרו, כי הם ראו כיצד ראש המועצה מתנכר לקב"ט בצורה משמעותית.

לדבריהם סירב יפרח לשלב את באביאן בדיוני הנהלת המועצה, גרם לפגיעה בעבודתו בדרך של הצרת צעדיו, עיכוב חתימה על אישורים שונים, בהם אישורי נשיאת נשק לאנשי ביטחון בישובי המועצה, ביטול משרה של מזכירת קב"ט ועוד. כל זאת לטענתם, על רקע ניסיונו לפגוע בקשרי העבודה של באביאן וויץ, כמו גם נוכח העובדה, שקיבוץ עלומים שבאביאן חבר בו, לא תמך ביפרח בבחירות לרשות המועצה. יצויין, כי יפרח נבחר לתפקידו בפעם השלישית בבחירות שהתקיימו בשנת 2008.

יפרח כפר אחר הצהרים בהאשמות המיוחסות לו. לדברי פרקליטו, עורך הדין דוד ליבאי, המצלמה שהותקנה במועצה באה לגלות מקור הדלפות לתקשורת ולמנוע גניבות והיא הותקנה כחוק. הוא הוסיף כי התקנת המצלמה הייתה אינטרס של המועצה ובמימונה וציין כי ראש המועצה מכחיש כי נעשתה האזנת סתר למי מעובדי המועצה.

בעקבות הגשת כתב האישום, התבקש משרד הפנים לציין אם יש בכוונתו לנקוט צעדים כלפי ראש המועצה. מהמשרד נמסר כי "הנושא ייבדק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully