וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכים עוברים אימונים בנהיגה מצילת חיים

גיל סימה

25.8.2010 / 13:54

החלקה על כביש רטוב, פניות חדות ובלימה במקום הם רק חלק מהתרגילים אותם עוברים נכים במסגרת קורס נהיגה חדש שנערך בראש העין. "לא הכרנו את הרכב ככה"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק)

השתלמות נהיגה יוצאת דופן נערכה היום בבוקר (רביעי) במגרש החלקה מסלולית בראש העין. במסגרת האימון, התנסו נהגים נכים בנהיגה מתקדמת, תוך התמודדות עם מצבי חירום בתנאי דרך שונים. לאירוע הגיעו 10 נהגים המשתמשים כיום באביזרי עזר לנהיגה, כמו הגה חשמלי, מערכות בלימה אלקטרוניות ועוד.

"חשוב להבין כמה אני יכולה לסמוך על הרכב שלי", אמרה שרי ארליכמן, חולה בטרשת נפוצה ומשותקת בשתי רגליה. לאופן הנהיגה היא התרגלה במהלך עשרים שנה על הכביש, אולם לדבריה בכל כניסה לרכב היא חושבת פעמיים במה זה כרוך. עם זאת, היא סיפרה לוואלה! חדשות כי "אין לי פחד לעלות הכביש, נלחמתי על כך שנים".

בהשתלמות הוצגו מערכות חדשות לרכבי נכים. מארגני ההשתלמות הוכיחו שנהג בעל מוגבלות יכול לנהוג ככל נהג אחר, באצמעות כפתור על ג'ויסטיק מיוחד המותאם לרכבו. "מספיק שתי אצבעות כדי לנסוע", המחיש משה אופק, מנהל חברת ת.מ.ן המפתחת את תחום אבזור הרכב למוגבלים בתנועה. "העזרים החדשים יכולים למנוע את המצבים המסוכנים בכביש, המוכרים לכולנו אך מסוכנים יותר לנכים", אמר אופק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully