וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר שלום: חמאס פוגע בהעברת הסחורות לרצועה

רמי שני

25.8.2010 / 12:58

במהלך ביקור במעבר כרם שלום אמר המשנה לראש הממשלה סילבן שלום כי ישראל מעבירה סחורות לרצועה ונענית בהצהרות מתלהמות. "אין ולא היה שום מחסור בעזה"

המשנה לראש הממשלה סילבן שלום, תקף הבוקר (רביעי) את שלטון חמאס בעזה ואמר כי הוא אינו עושה די כדי למנוע פגיעה בתשתית העברת המטענים מישראל לרשות הפלסטינית ברצועה. בביקור במעבר כרם שלום אמר שלום כי "אנחנו מתייחסים אל חמאס כאל רשות עוינת. מה שאנחנו עושים כאן, זה לתת מענה לאזרחים. לא לרשות השלטון ומנהיגיה בעזה. יש דיסוננס קוגניטיבי, לפיו מצד אחד אתה נותן ובצד השני יש עדיין הצהרות מתלהמות". שלום הוסיף כי "אנחנו נמשיך לאפשר את העברת הסחורות, כל עוד זה לטובת התושבים. אם נראה שהמטענים עוברים לשימוש חבלני, לא נאפשר העברה שלהם". עוד טען שלום כי "היום כולם יודעים בקהילה הבינלאומית שבעצם אין שום מחסור בעזה והמחסור שהיה בעבר היה מדומה. המחבלים ממשיכים לנסות לפגוע לפעמים במעבר הגבול, למרות שהם מקבלים מכאן את הסחורות. יכול להיות, שזה בגלל שהעברת המטענים כאן, פוגעת בתעשיית המנהרות".

בהתייחסו לדרישות הסף של הרשות הפלסטינית לקראת הפתיחה של המשא ומתן עם ישראל אמר השר כי דרישות אלו אינן במקום. "אני חושב שהדרישות האלה אינן במקומן. אותו אבו מאזן, לא העלה את הדרישות האלה כשניהל משא ומתן עם אהוד אולמרט לפני שנתיים וחצי. הטענות האלה גם לא הועלו על ידי ערפאת כששוחח עם ראשי ממשלת ישראל אהוד ברק ובנימין נתניהו", טען שלום. "לנו יש דרישות משלנו, להגביר את הביטחון בעזה, להפסיק את ההסתה, שיכירו בישראל כמדינה יהודית ודרישות נוספות שאיננו מעלים".

שלום אמר: "אני התנגדתי להקפאה בעבר ומתנגד לה גם עכשיו". לדברי שלום, הפלסטינים גילו שיטה חדשה שאומרת, שהם לא צריכים לשבת איתנו אבל הם מקבלים את כל הוויתורים בדרך של לחץ על הקהילה הבינלאומית. "יכול להיות שההחלטה ללכת לשיחות בספטמבר נעשתה כדי להיות קרובים לסוף תהליך ההקפאה ואז אולי לתת את זה כתירוץ לסגת מהשיחות. דרושים שניים לטנגו. אם ירצו – אנחנו כאן. אם לא ירצו, אללה כרים. לדעתי אנחנו הרבה פעמים עושים יותר ממה שהם היו רוצים". לדברי השר, הוא התרשם מההכנות שנעשו במעבר, לקראת החורף הקרב ושעות האור הקצרות.

מתאם הפעולות בשטחים האלוף איתן דנגוט, שנלווה לביקור, הצביע על הפעילות שמתבצעת במעבר כדי ליישם את החלטת הקבינט בעניין הרחבת פתיחתו. "אנחנו מיישמים כאן את החלטת ממשלת ישראל, להרחבת מדיניות אזרחית, שנבדקה מעת לעת ומושפעת מהערכות מצב של גורמים. אנחנו ממשיכים להוכיח לקהילה הבינלאומית שלא היה משבר הומניטרי בעזה. עובדתית זה מתבטא בכמויות המזון שנדרשות על ידי הסוחרים המקומיים בעזה", אמר דנגוט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully