וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

ד"ר איל נחמאיס

25.8.2010 / 12:19

חשבתם מה יכול לקרות לכלב שלכם בזמן תאונה? ד"ר איל נחמיאס, וטרינר הבית של פורינה, מסביר לכם מה צריך לעשות עם הבונבון באוטו

בערוץ 2 דיווחו כי ניתן להוציא דרך בדיקת ד.נ.א תעודה לגבי גזעיות הכלב, היכן ניתן להוציא תעודת גזעיות לכלב, איך מתבצע התהליך ואיך בודקים זאת?

חשוב להבין כי הבדיקות מבוססות על צירופי גנים המתאימים לגזעים מסוימים. אין הבדיקות האלו יכולות להיות תחליף לתעודה של כלב גזעי לצרכי תערוכה או רביה ואינן מוכרות על ידי ההתאחדות הישראלית לכלבנות. לכן, אם אין להורים תעודות לא יוכלו לנפק לכלב תעודה של ההתאחדות. הבדיקה ניתנת להיעשות על ידי לקיחת משטח (כמו הברשת שיניים) מהחניכים של הכלב. המרפאה שמנהלת את העניין מול המעבדה בחו"ל היא זו של דר' עופר צדוק ברעננה.

הבדיקות לגילוי גזעו של הכלב חשובות בעיקר מבחינה בריאותית, כדי להבין אילו מחלות צפויות לכלב ולדעת איך למנוע אותן.

יש לנו כלב כמעט בן שנתיים שבמהלך השנה האחרונה הוא מקיא. החלפנו לו את סוגי האוכל וגם הווטרינר נתן לו כדורים נגד תולעים אך שום דבר לא עזר. מה יכולה להיות ובעיה ומה ניתן לעשות?

הקאות עלולות להיות מסיבות רבות ומגוונות וחשוב לערוך אבחון מסודר. אפשרויות נפוצות הן: תולעת הפארק; גירוי כלשהו בוושט; מחלות פנימיות כמו כבד , כליה , לבלב; דלקת של הקיבה ו/או המעיים; או רגישות למרכיבי מזון. כדי לאבחן את הבעיה חשוב להסביר לווטרינר בדיוק את ההיסטוריה של המחלה והתפתחותה, למשש ולהקשיב לכלב, לקחת בדיקות דם, צואה, צילומי רנטגן ואולי בדיקות מיוחדות נוספות כמו אולטרא סאונד וצילומים עם חומר ניגודי. בקיצור, שובו לווטרינר לצורך בדיקות מקיפות.

יש לי כלב בן שנה וחצי מעורב, אנו עושים הרבה נסיעות בסוף שבוע (הכלב אוהב את הנסיעות). מהי הדרך הבטוחה ביותר גם לו וגם לנו על מנת שבמקרה של תאונה חלילה הוא יהיה מוגן (לחגור אותו לא הצליח)

שאלה מצוינת וטובה, אפשרות אחת טובה שאני יכול להמליץ עליה היא כלוב טיסה מרופד היטב המעוגן לרצפת הרכב. יש בנמצא רצועות מיוחדות המכילות אבזם הננעל לתוך חגורת הבטיחות, ויש גם רתמה מיוחדת המתאימה למטרה הזו ונמכרת בחנויות המובחרות. אני מאד ממליץ לנהגים הלוקחים חיות מחמד לדאוג לבטיחות החיה ולבטיחות אלו הנוסעים עם החיה. במדינות אירופה אין למשל אפשרות לנסוע עם רכב סטיישן בלי הפרדה המונעת מהכלב לעוף על הבעלים בזמן תאונה. צריך לזכור שחתול לדוגמא, שלוקחים בלי כלוב נכנס תוך כדי נסיעה מתחת לרגלי הנהג ומאחורי דוושת הבלם ואז במצב חירום יכול להיות שלא נוכל לעצור את המכונית בבטחה בלי למעוך את החתול! מסוכן מאד לנהוג עם חיה לא מאובטחת ברכב.

יש לנו כלב כבן 5 מסוג גולדן. כל כמה זמן צריך לרחוץ את הכלב? הכלב מנשיר המון שיער. האם רצוי לספר את הכלב??

לגבי רחצה מומלץ אחת לחודש ולא יותר אלא אם יש לכלב בעיה רפואית כלשהי. רצוי להימנע משמפו בעיניים במיוחד שמפו המכיל חומרים נגד פרעושים וקרציות –ראיתי כבר כוויות קרנית עקב כך. לגבי תספורת מציע לא לגלח אלא לעשות מה שקרוי GROOMING כלומר דילול עמוק של השיער המת, השארה של השיער העליון, גילוח מקומות נקודתיים הדורשים תחזוקה כמו כפות רגליים ומתחת לאוזן, גזירת ציפורניים, ריקון בלוטות, רחצה יבוש וסירוק. ספר טוב ימנע כוויות ופצעים העלולים להתפתח אחרי תספורת "גלח" רגילה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
  • עוד באותו נושא:
  • כלבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully