וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילון לשוטרים שבדרך להאיטי: "הפנים היפות"

פנחס וולף

25.8.2010 / 12:09

סגן שר החוץ נפגש עם 14 השוטרים שמהווים חלק מכוח השיטור של האו"ם לאי שנחרב ואמר כי מדובר בשירות תדמיתי חשוב למען ישראל. אחד השוטרים שמותיר בבית אישה הרה: "שלם עם היציאה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

קבוצת שוטרים שייצאו בשבוע הבא לשלושה חודשי שירות כחלק מכוח האו"ם להשליט סדר באי האיטי שנחרב ברעש אדמה עז בחודש ינואר, נועדו היום (רביעי) עם סגן שר החוץ דני אילון במשרד החוץ בירושלים. אילון בירך את שוטרים והסביר כי הם עושים שירות תדמיתי למען מדינת ישראל.

"אתם הפנים היפות של ישראל, כעם היהודי וכמדינת ישראל, יש לנו ערך של סיוע לחיי אדם, קרוב או רחוק", אמר אילון ל-14 חברי המשלחת, "מעבר לתפקיד החשוב של שיקום האיטי מוכת הגורל, אתם דואגים לשיפור תדמית ישראל בעולם, אם כי זאת לא המטרה". סגן השר הוסיף כי "חשוב שהעולם יידע מי זאת ישראל שלא באמצעות אירן או הפלסטינים, אלא כפי שאנחנו מגדירים את עצמנו".

נציג האו"ם בפגישה, ריצ'רד מיירון, שעסק בשיתוף ישראל במשלחת אמר כי לעצם קיומה שלך המשלחת יש משמעות חיובית מאוד. "אנו באו"ם רואים כמה שישראל יכולה לתרום לעולם בחקלאות, ברפואה והפעם להביא סדר להאיטי. אתם תהיו רחוקים ממשפחותיכם ואני מקווה שניפגש לאחר שתחזרו ואשמע על עבודתכם החשובה בהאיטי".

ראש המשלחת, סגן ניצב מאיר נמיר סיפר כיצד התכוננה המשטרה למבצע. "לאחר מיון שערכנו, גיבשנו משלחת נהדרת, אנשים נפלאים שמייצגים את אופיה האמיתי של מדינת ישראל", אמר, "האנשים משאירים בישראל נשים הרות, ילדים, חברות וחלק גם דחו חתונות. אנחנו מגיעים להיות חלק מהכוח של האו"ם, עם ככל העמים". אחד החברים במשלחת, רס"מ גולן דה-לאון משאיר בביתו אישה בחודש השישי להריונה אמר בפגישה כי למרות שקיים סיכוי שיפסיד את הלידה, הוא שלם עם יציאתו למשלחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully